Meglepő döntés került tegnap délután bejelentésre az Egyesült Államokban, ami alapján úgy tűnik, hogy a kontinens legfontosabb töltőszolgáltatója a Tesla lesz, amiben a Supercharger hálózat kiemelt fontosságú szerepet kap. A Ford után a General Motors vezérigazgatója, Mary Barra is bejelentette, hogy a vállalat jövőbeni elektromos autói is a Tesla saját töltőcsatlakozójára váltanak, így ezen autók is a SuC-hálózaton tölthetnek majd.
A bejelentés sok embert meglephetett, hiszen múlt héten még a Ford menőzött a GM irányába azzal, hogy bezzeg az ő vásárlóiknak már nem kell aggódniuk az autóik tölthetősége miatt. Ugyanis a világ jelenlegi legkiterjedtebb és persze legmegbízhatóbbnak is tartott töltőhálózata áll majd a rendelkezésükre ami a Tesla Supercharger névre hallgat.
A GM bizonyára csak mosolygott magában erre a cukkolásra, hiszen egy ilyen volumenű döntést hosszas tárgyalások előznek meg. Így a GM és a Tesla bizonyára jó ideje készíti már elő a döntést, aminek értelmében az első olyan GM elektromos autó, amin a Tesla saját töltőcsatlakozója van, 2025-ben érkezik, hasonlóan az első ilyen Ford modellhez. A jó hír az, hogy a GM készül majd egy saját adapterrel a jelenlegi e-autók tulajdonosainak is, akik így már jövő évtől használhatják a Supercharger állomásokat.
„A tervünk az, hogy átvesszük a Tesla Észak-Amerikában használatos töltőszabványát, keményen dolgozunk azon, hogy 2025-ben megérkezzen az első járművünk ami támogatja. Ami még izgalmasabb, hogy meglévő e-autós ügyfeleink már jövő tavasztól egy adapter segítségével használni is tudják majd a Tesla 12 000 villámtöltőjét. A GM a Tesla Supercharger hálózatot beintegrálja járműveibe és mobilalkalmazásaiba, segítve a sofőröket, hogy gyorsan és egyszerűen megtalálják az elérhető Tesla Superchargereket, fizethessenek és kezdeményezhessék a töltést.”
Érdekes jelenség kezdett el tehát kialakulni az USA-ban, hiszen a legnagyobb autógyártókból rögtön kettő is bejelentette, hogy átveszi a Tesla megoldását a töltésben. Ennek mentén érdemes elgondolkodnia a többi gyártónak is, ami persze jó eséllyel meg is pecsételheti a CCS szabvány sorsát a kontinensen, amennyiben a Tesla megoldása válik uralkodóvá. Ki tudja, talán pár év múlva a Tesla mint fő töltőszolgáltató lesz jelen az Államokban, érdekes lesz megnézni a folyamatot.