A híreket olvasva mostanában bizonyára sokaknak feltűnt, hogy a gyártók egymás után jelentik be, hogy technikai tudás szempontjából megújítják elektromos autós kínálatuk egy részét. A külsőhöz általában nem nyúlnak hozzá a tervezők, ám a mérnökök az akkupakkhoz és a hajtáslánchoz ellenben szinte minden esetben. Ezúttal a svéd Volvo nyúlt hozzá két sikeres modelljéhez.
A Volvo XC40 és a C40 tisztán elektromos modellek sikeresek a márka kínálatán belül, ám számukra is elérkezett az idő, hogy hozzányúljanak frissítés céljából ezen modellek tudásához és a 2024-es modellévhez már új tulajdonságokat írhassanak ki melléjük. Ezzel még vonzóbbá téve a két Volvo modellt.
Az XC40 Recharge (BEV) 2020 óta van velünk, majd egy évvel később követte a C40 Recharge. A két modellhez nemrég csatlakozott az EX90 is, amely iránt akkora volt a vásárlói igény, hogy a Volvo egy időre le kellett zárja a rendeléséket.
Az XC40 és a C40 frissítéséről amúgy nem most beszélt először a Volvo, ugyanis már januárban megemlítette ezt a lehetőséget Javier Varela, a Volvo vezérigazgatója. A cég ma hivatalosan is bejelentette 2024-es, az Egyesült Államok számára készült elektromos modellek kínálatát és ennek kapcsán csak erősen remélni tudjuk, hogy Európába is mielőbb eljutnak majd ezek a frissítések.
Ami mindkét modell esetében változik, az a hátsókerekes (1 motoros) változatokat érintő teljesítménynövekedés. Mostantól mindkét autó esetében 158 kW (248 LE) a vonatkozó adat, állandó mágneses e-motorral a hátsó tengelyt hajtva. A hajtásláncot érintő változások jelentős hatékonyságot is magukkal hoztak így 293 és 297 mérföld (471 és 477 km) az új vonatkozó hatótáv. A 82 kWh-s akkupakkot mostantól 200 kW-al is tölthetjük, így közel 28 perc alatt feltölthetjük az autó akkuját 10-ről 80 százalékra.
Az összkerekes változatok is megújulnak. A korábbi két 150 kW-os villanymotort az első és a hátsó tengelyen felváltotta a saját fejlesztésű, 255 LE-s villanymotor a hátsó tengelyen és egy új, 147 LE-s aszinkron villanymotor az első tengelyen. Mivel az aszinkron motor nem igényel állandó elektromos töltést, az ikermotor energiát takarít meg azáltal, hogy csak akkor kapcsolja be az első tengely meghajtását, amikor arra szükség van. Az akkupakk továbbra is 78 kWh, amit 150 kW-al lehet tölteni.