Bemutatta a VW a 700 kilométer hatótávú ID.7 szedánt

4

A Volkswagen ma délelőtt végre bemutatta legújabb, tisztán elektromos autóját, az ID.7 szedánt, melyről már számtalan fotó és némi technikai adat is kiderült.

A csaknem öt méter hosszú ID.7 limuzinnal a Volkswagen bemutatta a mai napon új, elektromos zászlóshatóját. Az új hatásrendszerrel és akkumulátormérettel az ID.7 a hatótávolság és a kényelem érdekében egyértelműen a Passat európai vásárlói számára készült. Azonban a 700 kilométeres hatótáv az Egyesült Államokban és Kínában is meggyőző érv lehet.

Az ID.7 Pro S változattal elérhető sokat emlegetett 700 kilométeres hatótávolság a néhány napja bejelentett, továbbfejlesztett APP550 jelzésű elektromos hajtásláncnak köszönhető. Ennek a hajtásrendszernek a főbb részleteit ebben a cikkünkben foglaltuk össze.

A Volkswagen ID.7 Pro S akkumulátora 86 kWh (bruttó 91 kWh) és ezzel a mérettel a VW eddigi legnagyobb pakkját kapta meg az újdonság. A 77 kWh-s akkumulátor az ID.7 Pro verzió sajátja lesz.

Az ID.7 óriási, 4,96 méter hosszú, tengelytávja pedig 2,97 méter. A teljesen új első és hátsó pedig hozzájárul a jobb légáramláshoz, így az ID.7 légellenállási együtthatója, „körülbelül” 0,23. A VW nem akar pontos adatot közölni, mivel a légellenállás a felszereltségtől is függ. 

Az elektromos Passat utódjában mindkét akkumulátorcsomagot az új fejlesztésű hajtásrendszerrel kombinálta a Volkswagen. Azt azonban, hogy mindkét változat 210 kW-os teljesítménnyel is érkezik, a hivatalos közlemény nem erősíti meg kifejezetten – így a 77 kWh-s ID.7 Pro valamivel kevesebb teljesítményt kaphat. 

Ami a tölthetőséget illeti a kisebb akkuval szerelt modell 170 kW-tal, míg az új 86 kWh-s akkupakk pedig 200 kW-tal tölthető. Továbbá az ID.7 végre megkapja az akkumulátor előkondicionálást, így automatikusan az optimális hőmérsékletre hűti vagy fűti a pakkot a rendszer.

A már említett 2,97 méteres tengelytáv teret ad a valamivel nagyobb akkumulátornak és a belső térnek.

A légkondicionáló berendezés az ID.7 új, 38 centiméter (15 col) képátlójú infotainment-képernyőjének legfelső kezelési szintjéről vezérelhető, mindenkor jól láthatóan és egyetlen érintéssel aktiválható. A jól áttekinthető klímamenüből mindegyik intelligens légbefúvó nyílás digitálisan irányítható. A légáramlatok intenzitása és iránya intuitív módon állítható és egyedileg is elmenthető, a hőmérséklet pedig háttérvilágítású érintőcsúszkával szabályozható.

A digitális szabályzású légkondicionáló berendezés hangvezérléssel is aktiválható. A különleges kívánságokat a „Smart Climate” funkciók kezelik, például a „Helló Volkswagen, fázik a kezem” jelzésre induló program bekapcsolja a kormánykerék fűtését, illetve mintegy öt percen át meleg levegőt irányít a volánt fogó kezekre.

A felhasználó egyéni igényeit „Személyre szabottként” tárolja az ID.7, ezek közé tartoznak az automatikus légkondicionáló berendezés beállításai is – különösen praktikus megoldás, ha többen is járnak ugyanazon autóval.

Az automatika aktiválását követően az intelligens rendszer reagál a pillanatnyi klímakörnyezetre, például a szélvédőnél elhelyezett szenzor magas külső hőmérséklet és erős napsütés esetén a napsugarak beesési szögét is megállapítja. Ha a nap erősebben süti a jármű egyik oldalát, az ID.7 a melegebb területeken még intenzívebbre állítja a légkondicionálást – először az utastér adott részére, majd kifejezetten a bennülőkre irányítva.

Függetlenül az üvegtetőtől és az ülésektől, amelyek a hőmérséklet vagy páratartalom szerint automatikusan fűtnek és hűtnek, az már világos, hogy az ID.7 kezdetben csak ID.7 Pro néven fog megjelenni 77 kWh-s akkumulátorral a tervezett európai értékesítéskor.

A VW egyelőre nem közölte, hogy pontosan mikortól lesz rendelhető a 86 kWh-s ID.7 Pro S. 2024-től a wolfsburgi cég Észak-Amerikában is szeretné eladásra kínálni a modellt – az európai járművekhez hasonlóan az amerikai változatok is az emdeni üzemben készülnek. Ez azt jelenti, hogy ha nem jön létre megállapodás az Egyesült Államok kormánya és az EU között az Észak-Amerikán kívül összeszerelt elektromos autók jogosultságáról, az ID.7 akár 7500 dolláros elektromos autók adójóváírását is elveszítheti az Egyesült Államokban.

e-cars.hu
Elektromosan közlekedsz, vagy a váltáson töprengsz? Érdekelnek a legfrissebb hírek az e-autók világából, vagy foglalkoztatnak a legújabb fejlesztések az elektromosság és a fenntarthatóság területén? Akkor jó helyen jársz!