Újra előkerült az árháború, amit gyakorlatilag a Tesla robbantott ki néhány hónapja, amikor a Model 3 és Model Y típusok árának drasztikus csökkentésével alaposan meglepett mindenkit. Azóta már néhány autógyártó nyilatkozott arról, hogy éppen beszáll, avagy elutasítja az árak csökkentését.
A kitartók között van eddig egyedüliként a Renault, viszont az árait csökkentő gyártók sorába tartozik a Tesla mellett a Volkswagen és a BMW. Utóbbi kettő eddig kizárólag a kínai piacot érintő árazások kapcsán nyilatkozott az árak megvágásáról. Továbbá nincs is jele annak, hogy ebből többek között az európai vásárlók fognak-e mostanában érezni valamit.
Most pedig tovább éleződik a harc, ezúttal a kínai NIO, pontosabban annak vezetője és alapítója, William Li (Li Bin) szólalt meg a témában. Szerinte a Teslának nem nagyon lesz ráhatása a kínai elektromos autó árakra, hiába vágja meg az árait. Mindez pedig azért lehet így Li szerint, mert a Tesla kínai részesedése csupán 7 százalék körüli az új személyautós eladásokban. Míg hazai pályán (USA) ugyanez a jelző 60 százalék feletti értéket mutat. Utóbbi részesedéssel a háta mögött így azért jelentős hatása van annak, amit a Tesla csinál.
Azért a Tesla csak a Tesla, ezért igenis hatással van a globális piacra a tevékenysége. A Citi elemzője, Jeff Chung azt mondta (miután felvette a kapcsolatot a kínai márkák kereskedőivel) hogy a Tesla árcsökkentései „negatívan tovagyűrűző hatást váltottak ki, mivel sok kínai elektromosjármű-márka rendelésállománya jelentős visszaesést szenvedett el”.
De vizsgálódott a Yiaci Global is a témában egy kicsit. Meglátásaik szerint legyen szó belsőégésű, vagy elektromos motorral szerelt személyautókról, minden második kínai gyártó, köztük a legnagyobb BYD is eszközölt árcsökkentéseket. Az Xpeng Motors például egyes e-modelljei esetében 5300 dollárt is elenged. Hgy ez majd miként hat ki a 2023-as eredményekre, ki fog derülni. Ami eddig biztos, hogy 2022-ben 122 ezer elektromos autót szállított ki a NIO.