Mercedes-Benz EQS SUV teszt – első rész

0

A tavaly áprilisi premier óta erre a pillanatra vártam, hogy kipróbálhassam a Mercedes-Benz legújabb, tisztán elektromos SUV modelljét, az EQS SUV-t. Végre! Elérkezett ez az idő.

Először is szeretném megköszönni a Pappas Auto Hunyadi úti szalonjának, hogy az első EQS SUV modelljük forgalomba helyezése után egyből felhívtak és megkérdezték, hogy „Gábor, mikor szeretnéd elvinni az EQS SUV-t?” Igen, ilyen egy igazán jó, baráti kapcsolat.

Pénteken már úton is voltam a Hunyadi útra, ahol az EQS SUV-t egy igazán exkluzív helyszínen vehettem át. Mégpedig a Pappas Auto élményátadójában, melyből jelenleg csak ez az egy van Magyarországon. A nagyjából fél éve üzemelő átadóban négy autó is elfér egyidejűleg. Továbbá számos élményelemek biztosítják a maradandó élményt az újdonsült Mercedes-Benz tulajdonosoknak, így biztosítva egy olyan színvonalú és minőségű járműátadást melyet más márkánál vagy éppen más Mercedes-Benz dílernél nem kap meg az ügyfél. Ezekért a plusz dolgokért is lett a Pappas Auto Hunyadi János úti Mercedes-Benz márkakereskedője a 2022-es év Mercedes-Benz márkakereskedője, ami pont ma derült ki.

Az úttörő ügyfélátadó egyik eleme annak az új arculatváltásnak a Mercedesnél, melyet Ola Källenius hirdetett meg és folyamatosan vezetnek be a csillagos márkánál. Egy luxusmárkához luxus átadó is dominál. Az albertfalvai telephely az egyik legnagyobb alapterületű és legnagyobb forgalmat bonyolító helyszín, ezért adta magát, hogy az új élményátadót itt építsék fel elsőként. Méretéből adódóan az élményátadó különböző rendezvények és bemutatók alkalmával is kitűnő helyszínt biztosít a jövőben.

Esetemben az EQS SUV-t egy lepel takarta, ami egy gombnyomásra és némi zene kíséretében felemelkedett és elém tárult a Mercedes-Benz legújabb csillaga. A bemutató pedig tényleg akkora élmény volt, mintha a saját járművemet vettem volna át. Sajnos azonban hétfőn már vissza is kellett vinnem, mert hosszas sorok kíváncsiak az EQS SUV-ra. Amit teljesen érthető.

Mondhatni ez a hétvége is elég volt némi adatgyűjtésre és rájöttem néhány dologra, ami miatt az EQS SUV tesztem két részes lett.

Fotó: Daniel Heim Photography – Pappas Auto

A lepel alatt is tekintélyt parancsolóan állt az EQS SUV, de miután felemelkedett a függöny azután jött a wow faktor. Meglepődtem, nem gondoltam volna, hogy élőben ennyire szép és hatalmas ez az autó. A lekerekített formával igazán érthető a 0,26-os légellenállási együttható. Az EQS SUV tengelytávolsága (3210 milliméter) pedig megegyezik az EQS Limuzin méretével, azonban a SUV modell több mint 20 centiméterrel magasabb. 5125 milliméteres hosszúságával, 1959 milliméteres szélességével és 1718 milliméteres magasságával nagyvonalú, SUV modellhez méltó, hatalmas belső teret kínál, amely az EVA2 elektromos platform révén még praktikusabb.

Fotó: Daniel Heim Photography – Pappas Auto

Az új EQS SUV elöl négylengőkaros, hátul pedig független, többlengőkaros futóművel rendelkezik. A folyamatosan változó lengéscsillapítással (ADS+) rendelkező AIRMATIC légrugózás alapfelszereltség, amelynek segítségével a jármű magassága több centiméterrel is növelhető. A 4,5 fokos hátsókerék-kormányzás szériafelszereltség, elősegítve a városi manőverezést és a fokozott menetdinamikát. Opcionálisan, OTA frissítés révén elérhető a hátsó kerekek 10 fokos elfordulása is.

A külső után a belső tér leglátványosabb elemét az opcionális MBUX Hyperscreen és a minőségi anyagok párosítása jelenti. A nagyméretű, ívelt üvegfelület szinte a teljes műszerfalon végignyúlik, amely alatt három különálló kijelző olvad egybe vizuálisan. Az első utas 12,3 colos OLED képernyője saját tartalmak megjelenítését teszi lehetővé, megkönnyítve a releváns járműfunkciók kezelését is. Európában az utas dinamikus tartalmakat is nézhet menet közben, az Mercedes-EQ intelligens, kamera alapú rendszerének köszönhetően, amely képes észlelni, ha a vezető is a dinamikus tartalomra figyel, és ez esetben lekapcsolja azt.

Fotó: Daniel Heim Photography – Pappas Auto

A belső tér ismerős, hiszen több ezer kilométert tettünk meg egy EQS 450+ szedánnal mikor Franciaországba mentünk egy konferenciára. A szintén a Pappas Auto Hunyadi úti szalontól kapott EQS is Hyperscreen-nel volt szerelve és szintén minden földi jóval el volt látva a limuzin változat is. Így egyáltalán nem volt gond az oda és a visszaút sem.

A belső tér nyugtázása után egyből a második üléssor klímapanelja felé vettem az irányt. Ugyanis olvastam illetve láttam, hogy bizonyos személyeknél ez a panel recsegett. Nos, most megnyugtatok mindenkit, hogy az általam kipróbált, Pappas Auto Hunyadi úti szalontól kapott modellnél egy reccenés sem hallatszott. Úgy tette a dolgát a vezérlő, ahogyan az elvárható egy luxusautóban.

Az EQS SUV másik nagy előnye, hogy opcionálisan harmadik üléssor is rendelhető (881.380 Ft) két különálló üléssel, valamint kiterjedt kényelmi funkciók is elérhetőek minden utas számára. Azonban a harmadik üléssorral némileg lecsökken a csomagtartó mérete. Öt- illetve hétüléses változatban 645-2.100 és 565-2.020 liter között alakul.

A profilom beállítása után elindultam haza, Székesfehérvárra és a Dolby Atmos audiorendszer és a Tidal párosítása után, a külső zajoktól alaposan elzárva és a rettentő tiszta hangzásvilágba elmélyedve azon agyaltam, hogy merre felé induljunk el szombat este vagy vasárnap hajnalban. Nyugatra szerettünk volna, de szombat reggel láttam, hogy a kiszemelt helyszínen egész nap esni fog az eső. Így maradt a lassú töltőkben bővelkedő kelet. Lehet, hogy ez volt az életem egyik legrosszabb döntése? Következő részben kiderül!

Gaben
Az e-cars.hu ötlete 2015 novemberében pattint ki a fejemből, majd 2017 januárjától naponta gyártjuk az értékes tartalmakat.