e-cars menni Lyon, Mercedes-Benz EQS-sel – ÉLŐ

0

Elindultunk a Connecting Europe Days nevű Európai Uniós rendezvényre Lyonba. Természetesen egy tisztán elektromos Mercedes-Benz EQS 450+ autóval.

Nem kis feladatra vállalkoztunk Gáborral, ugyanis Lyonig megyünk egy a Connecting Europe Days nevű Európai Uniós rendezvényre. A konferencia 28-án kezdődik, viszont a szervezők egy “EV Journey to Lyon” elő rendezvényt is rendeznek. Ennek lényege, hogy Lyonig elektromos autóval jussanak el a résztvevők. Mindez mostmár egyáltalán nem megterhelő feladat, hisz Európa útjain szinte akadály nélkül lehet elektromos autóval közlekedni.

Az utunkat természetesen élőben is követni lehet a lenti LocaToWeb nyomkövető segítségével. A cikkünket folyamatosan frissítjük!

Múlt héten kaptuk a meghívást a MOL Plugee vezetőségétől a rendezvényre, azonban az utunk csak e héten fixálódott. Elindulhattunk volna a nagy útnak a Tesláinkkal is, azonban egy CEF2 TENT-T rendezvényre nem lett volna “életszerű” a Supercharger hálózaton töltve eljutni Lyoning. Ahhoz, hogy ne az amerikai gyártó elektromos autójával induljunk útnak, a Pappas Auto Hyundai János úti szalon csapata járult hozzá egy teljesen új Mercedes-Benz EQS 450+ autóval.

Baromi jó a forma.

“EV Journey to Lyon” szervezőinek a kérése volt, hogy az utazásunk során minden fontosabb etapot, töltést, határátlépést videós formában dokumentáljuk. Az utunk induló pontját is, ami Sümegre esett, hisz mind a ketten itt nőttünk fel.

Délután 82%-al indultam Székesfehérvárról, Gábort a Somlón felvettem, majd Sümegről indítottuk a nagyjából 1400 kilométeres túránkat. Sopronban egy néhány percre meg kellett állnunk ugyan egy pályamatricáért, de a határátlépés után a Mercedes EQS térképén szinte csak 150-300 kW-os töltőket láthattunk. Azonban az első megállónk a St. Valentin mellett levő Ionity töltőrengetegre esett. Összesen hat darab 350 kW-os töltőn lehet tölteni. Viszont a Tesla itt is megnyitotta a saját töltőhálózatát, így szinte 12 darab nagyteljesítményű töltő várja a tölteni kívánó elektromos autósokat.

Tekintélyt parancsoló külső, ártatlan belsőt takar.

EQS és az ingyenes Ionity töltés

Azt szinte mindenki tudja, hogy az Ionity kifejezetten drágán méri az áramot, ha nincs valami csomagunk. Azonban a Mercedes-Benzt EQS egy évig ingyen tölthető az Ionity hálózatán. Nincs is szükségünk másra, csak a szolgáltatásokban kell aktiválnunk a korlátlan Ionity, Plug & Charge és a Mercedes me Charge opciókat. Majd a töltőhöz érve, a csatlakozás után egyszerűen csak el kell indítani az oszlopon a töltést.

A délutáni utunk alkalmával az első osztrák töltőig 448 kilométert tettünk meg, Sümegtől pedig 326 kilométert. Mindezt a 333 lóerős, hátsókerék-hajtású, 2,6 tonnás és 0,20 Cd értékű EQS 17,7 kWh/100km fogyasztással beérte. Bámulatos!

Az Ionity töltőn sikerült egy kicsit elidőznünk, így 9-ről 100%-ra töltöttük az EQS-t, mindössze 52 perc alatt. Ezen idő alatt 107 kWh energia áramlott a bruttó 120 kWh-s akkumulátorba. A tippelő óra szerint átlagosan 631 kilométert tehetünk meg, azonban, ha klímát, masszázst és minden extrát lekapcsolunk akkor a 719 kilométerre növelhetjük a hatótávunkat.

Most pedig irány a következő töltő ami már a svájci határ közelében lesz. Nézzük addig élőben az utunkat és tippeljük meg, hogy milyen fogyasztással érjük el a következő célunkat.

9:50 – Svájc

Útközben megpihentünk egy órát egy németországi autóspihenőben, majd továbbálltunk a Hohenemsben található Ionity töltőállomásra ahova 7:43-kor érkeztünk meg 11%-al és 69 kilométer megtehető hatótávval. A teljes 923 kilométeres utunk alatt 18.9 kWh/100km lett az EQS fogyasztása.

Az itteni töltőállomáson találkoztunk az Ionity szakemberivel akik szintén a lyoni konferenciára tartanak. Gyors reggeli után, és egy rövidke eszmecsere után 95%-ra töltött akkuval és 561 kilométer megtehetővel léptük át a svájci határt.

Irány a Lully Ionity töltő.

13:58 – Franciaország

Átterveztük az utunkat, ugyanis az EQS 450+ 95%-ra töltött akkujával akár Lyont is elértük volna, de egyéb okok miatt előbb meg kellett állnunk. Továbbá Svájcban nem akarunk több időd eltölteni. Éppen elég volt a folyamatos útépítésekből, a tömegből és a 80-100 km/h-s tempóból. Értelemszerűen a svájci Lully Ionity töltőt is kihagytuk és a francia A40-esen található Aire de Ceignes Haut-Bugey Ionity töltőn töltöttük fel az EQS-t és persze magunkat is.

Az utolsó töltőállomásunkra 20%-kal értünk és az átlagfogyasztásunk az 1382 kilométer utunk alatt 18,5 kWh/100km-re sikerült. A 20-ról 90%-ra töltés mindössze 33 percet vett igénybe és 82 kWh energiát nyelt el az EQS. Folytatjuk az utunkat Lyonig.

Többet már nem kell megállnunk, hogy elérjük a célunkat. Hamarosan folytatjuk!

Sajnos kicsit megkésve, egy nap után tudtuk csak frissíteni a cikkünket, ugyanis mikor Lyonba értünk egyből egy stáb fogadott minket akik videót készítettek az utunkról és az érkezésünkről. Az információáramlás nem volt a legflottabb és éppen ezért lehet látni a fenti térképen, hogy Lyon külterületén össze vissza bóklásztunk. Szó szerint Ionity töltőtől Ionity töltőig mentünk és bevártuk az “EV Journey to Lyon” különböző országokból érkező résztvevőit.

A forgatás és a szállás elfoglalása, na meg persze a késői vacsora után már alig vártuk, hogy 25 óra ébrenlét után vízszintbe kerülhessünk.

Ma reggel pedig újra forgatások sorozata volt 9 órától 17:30-ig Lyon külterületén és a repülőtéren, ahol az Európai Unió közlekedési biztosával találkoztunk hogy gratulálhasson a csapatoknak a megtett útért.

Majd hivatalosan is megnyitottuk a Connecting Europe Days konferenciát, ahogy átgördültünk a célvonalon:

Holnap még egy kis konferencia és indulunk haza. A haza utunkat természetesen élőben követhetitek!