A MINI jó érzékkel nyúlt hozzá járműkínálatához, és egy ideje a MINI márka is meglátta a villamosításban rejlő lehetőségeket. A MINI által kínált autók ezen felül igazán kiváló alapot adnak az elektromos meghajtásnak, hiszen eleve a kisebb méretosztályban játszik a MINI, így ezek fogyasztása is kedvezőbb tud lenni a kisebb méret és tömeg révén.
Az első nagy durranás egy ízig-vérig MINI átállítása volt tisztán elektromos meghajtásra, még 2019 nyarán. Az akkor MINI Cooper SE néven érkező autó hatalmas siker lett a márka rajongóinak körében. A 135 kW / 184 lóerő maximális teljesítményre képes elektromos motor azonnali teljesítmény-leadása, a márkahű elsőkerék-meghajtás és a hajtáslánc forradalmi kipörgésgátló technológiával dolgozó, innovatív menetstabilizáló rendszere együttesen a gokartos vezethetőség összetéveszthetetlen agilitásával ruházza fel a MINI Cooper SE-t, amelynek típus-specifikus lítium-ion akkumulátora egyetlen feltöltéssel 235 – 270 kilométer tisztán elektromos meghajtást garantál. Pár hónappal később pedig már nálunk is kapható lett az elektromos MINI, melynek utódját már tavaly tavasszal elcsípték álcázott formában.
Innen pedig nincs megállás, ugyanis a csőben vannak az új MINI modellek. Csupán pár napos a hírünk, miszerint biztosan érkezik tisztán elektromos meghajtással is a Countryman, melynek gyártása idén év végén indul el a BMW Group lipcsei gyárában. A „Németországban gyártott” első MINI sorozatgyártásának előkészítése már gőzerővel zajlik.
A fenti két modellen túl persze további modellek is érkeznek. Az angol Autocar magazin pedig most újabb részleteket közölt annak kapcsán, hogy mi várható az elektromos MINI-k háza táján. Az új Countryman a tervek szerint 2024 februárjában jelenik meg a kínálatban, ami valószínűleg a már bemutatott BMW iX1 padlólemezére épülhet meg.
Továbbá mint rendelhető típus érkezik a fentebb tárgyalt Cooper második generációja, 2024 nyarán. Értesülések szerint itt 135 és 160 kW közötti teljesítményszintet, valamint két, 40 és 54 kWh-s akkumulátor opciót várhatunk. A benzinmotoros Cooper szintén csak 2024 júliusában kerül piacra és valószínűleg ez lesz az utolsó MINI modell belső égésű motorral.
Végezetül szó volt az Aceman érkezéséről is, ami tavaly nyáron fedte fel magát. A karosszéria és az utastér karizmatikusan letisztult kialakítása mellett az új formanyelv stílusát a fények, a mozgások, az interakciók és a hangok holisztikus felhasználói élménye is nagymértékben meghatározza. Az elsőkerék-hajtású Aceman-re sajnos 2025-ig várnunk kell, ami hosszát tekintve (4,1 méter) a Cooper (3,9 m) és a Countryman (4,43 m) között fog elhelyezkedni.