Év végén kezdődik az elektromos MINI Countryman sorozatgyártása

0

Újabb taggal bővül a MINI zéró emissziójú modellpalettája. 2023-ban a BMW Group lipcsei gyára megkezdi az új MINI Countryman sorozatgyártását. A crossover modell tisztán elektromos meghajtással és belsőégésű erőforrásokkal is elérhető lesz. A „Németországban gyártott” első MINI sorozatgyártásának előkészítése már gőzerővel zajlik.

Ez lesz az első alkalom, hogy egy MINI modell teljes egészében Németországban készül. A zéró emissziójú mindenes tökéletesen passzol a müncheni központú vállalatcsoport Lipcsében működő, fenntartható gyártósorához, amely az egyik legmodernebb és legzöldebb az autóiparban. A BMW Group „zöld üzem” létrehozására irányuló, kísérleti projektjeként itt az energiaelőállítás és -felhasználás hosszútávú, fenntartható stratégiája kerül előtérbe.

„Nagy örömünkre szolgál, hogy a lipcsei gyár fenntartható energiaellátásának köszönhetően a „Németországban gyártott” első MINI-t karbonsemleges úton adhatjuk át ügyfeleinknek. Az új, tisztán elektromos meghajtású MINI Countryman így tökéletesen példázza mindazt, amire márkánk hivatott: hálózatról tölthető, gokartos vezetési élményt kínálni, minimális ökológiai lábnyom mellett”. – Mondta Stefanie Wurst, a MINI márka vezetője.

A MINI ma már minden ötödik új modelljét hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiával értékesíti, amely a brit prémiumgyártó ügyfeleinek zéró emissziójú vezetési élmény iránti rajongását hirdeti. A sikertörténet következő fontos mérföldköve az új MINI Countryman sorozatgyártása lesz, amely ez év végén veszi kezdetét Lipcsében. A tisztán elektromos meghajtású nóvum nagyfeszültségű akkumulátorait ugyancsak a gyár saját létesítményei állítják majd elő.

2024-re ezért a BMW Group nyolctagúra bővíti Lipcsében a hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiák alkatrészeit előállító gyártósorokat, a fejlesztésbe pedig több mint 800 millió eurót invesztál. A hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiák alkatrészeit előállító, mintegy 150 000 négyzetméter alapterületű gyárterület fenntartható beruházást jelent a lipcsei üzem jövőbe mutató létjogosultságába, miközben megszilárdítja a jelenlegi állásokat és új munkahelyeket teremt. A hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiák alkatrészeit előállító gyártósorok 2024-től több mint 1 000 embernek adnak majd munkát.

Az új autókat készítő gyártósorok működéséhez szükséges energia egy részét az üzem területén működő négy darab, egyenként 190 méter magas szélerőmű is elő tudja állítani. A létesítmény szélerőművei 2021-ben összesen 21,9 Gwh villamos energiát állítottak elő, amely több mint 5 000 háromfős család egész éves energiafogyasztásának felel meg. 2017 óta az üzem területén működő szélerőművek által előállított villamos energiát egy helyben rendszerbe állított akkumulátortelep tárolja el. Utóbbival a BMW i3 tisztán elektromos prémium kompakt több mint 700 darab elhasználódott, nagyfeszültségű akkumulátora kezdett második életet.

„Lipcsében a széndioxid-kibocsátástól teljesen mentes sorozatgyártás vízióját vetítjük előre azzal, hogy a fosszilis tüzelőanyagokat hidrogénnel helyettesítjük. Létesítményünk az első autógyár a világon, amely egy olyan, újonnan kifejlesztett égéstechnológiát használ, amely lehetővé teszi, hogy fényezőüzemeink a földgáz helyett zöld hidrogénnel üzemeljenek. Az üzemi logisztikában eközben 2013 óta hidrogéngázt hasznosítunk: a több mint 130 darab, üzemanyagcella-technológiával hajtott ipari teherautónkat – amely a legnagyobb ilyen flotta Németországban – ma már öt hidrogéntöltő állomás látja el.” – Fogalmazott Petra Peterhaensel.

e-cars.hu
Elektromosan közlekedsz, vagy a váltáson töprengsz? Érdekelnek a legfrissebb hírek az e-autók világából, vagy foglalkoztatnak a legújabb fejlesztések az elektromosság és a fenntarthatóság területén? Akkor jó helyen jársz!