A Dacia szerint könnyebb elektromos autók kellenek

0

Sok múlik a tömegen. Különösen igaz ez az elektromos autókra, melyek fejlődése folyamatos. Az egyik legfontosabb komponens, az akkupakk pedig egyre inkább növekszik ezzel együtt, legyen szó kapacitásról, vagy éppen a saját tömegéről.

Azt senki nem vitatja, hogy minél kisebb tömegű egy autó, annál kevesebbet fogyaszt. Ugyanez igaz a belsőégésű, vagy éppen a tisztán elektromos autókra is. Utóbbiak esetében sajnos ma még nem tart ott a technikai fejlettség, hogy jelentősen csökkenthető legyen egy adott távot teljesítő akkupakk tömege. Ez talán majd a szilárdtest akkumulátorok esetében lesz elvárható előny a többi mellé.

A tömeggel kapcsolatos hasonló megállapítást vont le a Dacia alelnöke, Xavier Martinet is. Szerinte a nagy méretű és ezáltal a nagy tömegű elektromos autók nem igazán festenek jól a környezetvédelem jegyében vívott harc mezején. Martinet alelnök az angol AutoCar magazinnak adott interjút, amiben sok gondolatot osztott meg az olvasókkal.

„Ha komolyan gondoljuk a kibocsátás közös csökkentését, akkor a túlsúly nem elfogadható. Őrültség megengedni a gyártóknak, hogy két-három tonnás elektromos járműveket gyártsanak, amelyekben egy személy tartózkodik, és amelyek napi 35 mérföldet tesznek meg.”

Szerinte a Dacia Spring tökéletes megtestesítője a márka elképzeléseinek az autókat illetően, vagyis ne fizessen a vevő azért, amit az esetek döntő többségében nem is használ ki. Persze ezzel is lehet magyarázni azt, hogy a Dacia Spring azért messze nem egy tágas, családi elektromos autó.

A csak Európában kapható Dacia Spring tömege csupán közel 970 kg, ami még egy mai belsőégésű autónak is becsületére válna. Egy mai, modern, átlagosnak mondható elektromos autó tömege megközelítőleg 1800 kg környékén van. A Spring esetében az akkupakk kapacitása 26,8 kWh, így sok vizet az sem zavar. A Spring végsebessége pedig 125 km/h, ezekkel az adatokkal a Spring hatótávolsága vegyes használat során eléri a 225 km-t, míg városban a 295 km-t is. Hogy végül ki melyik megoldás mellett teszi le a voksát, azt a piac dönti el, aki viszont megelégszik a Dacia Spring tudásával, annak Magyarországon 9 109 000 Forintot kell minimum fizetnie érte. De érdemes lehet megvárni az erősebb és némileg jobb tudású Extreme 65 verziót.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!