A héten elég komoly behatás érte a Ford járműgyártását, már ami az akkumulátor-alapú járműveket érinti. Egészen pontosan az F-150 Lightning elektromos pickup kapcsán derültek ki gondok, amik végül a gyártás ideiglenes leállításához vezettek.
Ez pedig igen nagy probléma, hiszen az F-150 Lightning kapcsán a Ford óriásit ment már eddig is. Rengetegen vennének a típusból az Államokban és vélhetően a világ más kontinensein is lenne rá fizetőképes kereslet.
Már 2021 végén, több, mint kétszázezer előrendelést adtak le az elektromos pickupra, majd néhány nappal később teljesen leállította az amerikai autógyártó az előfoglalást az F-150-re, ugyanis három év lemaradásban járt ekkor a Ford. A hátrány ledolgozására tavaly decemberben elindult a 3. műszak is a márka Rouge-i elektromos járműveket gyártó központjában és nagyjából 250 további alkalmazottal pörgették tovább az F-150 gyártását. A Ford gyára immár a hét mind a hét napján üzemel és a személyzet 10 órás műszakokban dolgozik. A továbbiakban a Ford arra törekszik, hogy 2023 őszére elérje a 150 000 darabos éves kapacitást.
Éppen ezért kellemetlen a kényszerleállás, ám a dolgok jelen állása szerint egyetlen, eddig legyártott elektromos F-150 pickupot sem érint a probléma. A hiba pontos feltárásáig és a megoldás alkalmazásának kidolgozásáig a teljes F-150 Lightning gyártást tehát leállították, de szerintük a már legyártott darabok nem érintettek, visszahívást nem fontolgatnak.:
„A Rouge Electric Vehicle Center gyártói tevékenységét minimum a jövő hét végéig felfüggesztjük. Egy szabványos, kiszállítás előtti minőségellenőrzés során az egyik Lightning járműben akkumulátorproblémát észleltek a mérnökök. Úgy gondoljuk, hogy azonosítottuk a probléma kiváltó okát. A jövő hét végére várhatóan lezárjuk a vizsgálatot és a tanultakkal optimalizálhatjuk a pickup akkumulátor-gyártási folyamatát, ez eltarthat néhány hétig. Nincs tudomásunk arról, hogy a már legyártott darabokat érintené ez a probléma.”
Sajnos a problémát nem részletezte a Ford, de tekintve, hogy nem lesz visszahívás, vélhetően inkább a gyártás optimalizálásáról van szó, vagy egy olyan konstrukciós bakiról, ami bár kellemetlen, de nem befolyásolja a legyártott autók működését. A Ford vélhetően további információkat is fog közölni és sietniük kell a megoldással, hiszen jelenleg a teljes F-150 Lightning gyártás áll.