A kínai Geely fennhatósága alatt megalakult ZEEKR márka is azok közé tartozik, akik már az induláskor nagyon jól bepozícionálták magukat. A siker nem maradtak el és a tavalyi megerősödés után 2023-ban még nagyobb ambíciókkal tervezik lehozni az évet.
Bár eddig csak egyetlen típus, a 001 vásárolható meg a márkától, annak is hatalmas a sikere. Az eladási számok folyamatosan nőnek, főleg azért, mert hazájában, Kínában a ZEEKR 001 modellt négy alapkivitelben lehet megvásárolni. A legolcsóbb verzió a WE Edition mely 100 kWh-s akkuval és egymotoros hátsókerék-hajtással rendelkezik alapáron 300 000 jüanba, nagyjából 16,4 millió forintba kerül Kínában.
A 2022-es év leginkább a 001 gyártásának és eladásainak felfuttatásáról szólt, ám 2023-ban sok újdonságot várhatunk Kína egyik legkeresettebb márkájától. A már bemutatott 009 MPV mellett idén további két modell bemutatása várható a ZEEKR-től. A két új modellből csak az egyikről vannak eddig találgatások, ami értesülések szerint BX1E kódnéven fut a vállalatnál, ám piacra kerülésekor a 003 nevet kaphatja.
Ha minden jól megy, akkor a ZEEKR az áprilisi Shanghai Auto Show-n mutatja majd be az újdonságát. Ezt Yang Xueliang, a Geely vezető alelnöke említette meg egy bejegyzésében, amit a Kínában kedvelt Weibo oldalon osztott meg. A BX1E még nem járta meg a kínai regisztrációs hatóságokat, ahonnan amúgy elég sok elektromos jármű képei és adatai szivárogtak ki az elmúlt években.
De mi mással készül még idénre a ZEEKR? Az egyik az idénre kitűzött értékesítési darabszámuk, amit egy belsős levél alapján 140 000 darab autóban határoztak meg. Szép cél, főleg annak fényében, hogy 2022-ben 71 941 darabot tudtak eladni és kiszállítani.
Végül nekünk európaiaknak is egy fontos hírrel zárnánk, miszerint a Geely elhozza az öreg kontinensre a ZEEKR márkát. A konkrét dátuma ennek a lépésnek egyelőre nem ismert, de hogy ez be fog következni, arra igen erős utalások vannak. A Geely szerint első körben Svédország, Norvégia, Dánia és Hollandia kapna ZEEKR kereskedéseket és autókat, mert Németországot túl erős piacnak gondolják egy első körös európai jelenléthez.