Öt évvel alapítása után az Ionity hálózata immár 24 európai országban, több mint 430 helyszínen közel 1900 töltőponttal rendelkezik.
Az Ionity márkanév pontosan öt évvel ezelőtt látott napvilágot, az első, 350 kW-os töltőpontjait pedig még 2017-ben telepítette a vállalat. Az Ionity legfrissebb adatai szerint csaknem egymillió elektromos autóvezető töltötte fel e-autóját összesen mintegy hatmillió alkalommal az európai hálózaton. Továbbá a meglévő töltőparkok mellett jelenleg 56 helyszínen telepít töltőket az töltőhálózat, míg 2025-re várhatóan több mint ezerre növelnék a helyszínek számát közel hétezer töltőponttal.
Lenyűgözőek ezek a számok, de láthatjuk, hogy a terjeszkedés és a telepítés jóval lassabban halad mint ahogy azt az Ionity tervezte. Ugyanis a gyorstöltő vállalat már 2020 végére el akarta érni a 400 töltőhelyszínt, azonban a négyszázadik helyszínt csak egy év késéssel helyezték üzembe.
De ne feledkezzünk meg arról a tényről, hogy az Ionity 2017-től 2021 végéig tartó első szakaszban a már meglévő töltőállomásokat telepítette Németországban a Tank & Rast partnereként. Most, a második ütemben már nem csak az autópályákon, hanem a nagyvárosok közelében és a forgalmas főutak mentén is épülnek töltőparkok. Ennek érdekében az Ionity több saját földterületet szeretne vásárolni. Továbbá az új helyszíneken átlagosan hat-tizenkét töltőállomással terveznek, míg korábban általában négy-hat töltőt telepítettek.
„Az elektromobilitás növekszik, és a járművek töltése folyamatosan nő” – írta közleményében az Ionity. A hálózatbővítés vonzó ajánlatot biztosít, és segít minimalizálni a várakozási időt, még csúcsidőben is. Az új parkok építése mellett a meglévő helyeket is korszerűsítik további töltőállomásokkal.
„Az Ionity folyamatosan növekszik” – erősíti meg Michael Hajesch vezérigazgató. „Bővítjük az IONITY HPC töltőhálózatát mind a 24 országban, ahol jelen vagyunk.” Emellett cége új technológiákba, termékekbe és szolgáltatásokba fektet be az állomásokon.
A vegyesvállalatot 2017-ben alapította a BMW, a Daimler, a Ford és a Volkswagen-csoport az Audival és a Porschével. A Hyundai Motor és a BlackRock Global Renewable Power Platform később pénzügyi befektetőként csatlakozott. „Autóipari alapítóink még 2017-ben helyesen döntöttek. Mi voltunk az elsők, akik következetesen bevezettük a nagy teljesítményű töltést, és ma Európa legnagyobb elektromos autógyorstöltő hálózatát üzemeltetjük autópályák és főútvonalak mentén.” – összegzi Hajesch.