A Ford szerint csak ”őrülten jó” elektromos autók kellenek a vásárlóknak, mégha azok nem is annyira környezetbarátok.
Ahány ház, annyi szokás, van az a mondás. Nagyon úgy tűnik, hogy ez a közmondás az autógyártóknál is stabilan megállja a helyét. Sőt, még a vásárlóknál is, hisz egy elektromos autó vásárlásakor a leendő tulajdonosnak jobb esetben ökológiai és gazdasági indítékai vannak. Bár, az igazat megvallva nem mindenkinek van szüksége egy helyben nulla károsanyag-kibocsátású járműre csak azért, hogy zöld legyen, vagy éppen pénzt takarítson meg. Sok vásárlók az elektromos autók által nyújtott teljesítmény az ami lázba hoz. Legalábbis a Ford úgy gondolja, hogy az elektromos autót vásárlók nagyobb része nem környezetvédelmi motivációból, hanem a teljesítmény miatt váltana elektromos autóra.
Mindezt jól mutatja a Ford elektromos portfóliója az Egyesült Államokban, hisz nem találunk kis méretű, könnyen megfizethető, hatékony elektromos autót. Európában más lesz a helyzet, ugyanis az öreg kontinens hamarosan kap egy Volkswagen MEB platformra épülő tisztán elektromos Ford emblémával ellátott járművet és egy tisztán elektromos Puma crossovert.
Darren Palmer, a Ford Model E részlegének elektromos járműprogramokért felelős alelnöke a CarsGuide-nak nemrégiben adott interjújában Úgy nyilatkozott, hogy csak ”őrülten jó” elektromos járművekre van szükség az USA-ban. „Ezt használjuk állandóan a megbeszéléseken. Ha olyan, mint ma, de egy kicsit jobb, akkor mondjuk le. Ilyet nem fogunk csinálni, ez nem a nyerő formula. A Ford számára a nyerő formula az, hogy kiválasztjuk azokat a szegmenseket, amelyeket az ügyfeleink szeretnek, majd kitaláljuk, hogyan tehetjük őket őrülten nagyszerűvé, hogy olyan dolgokat tegyünk, amelyeket még soha nem tettek meg”
Egyszerűsítve a Ford képlete úgy néz ki, hogy az amerikai autógyártó vállalat olyan elektromos autókat akar gyártani, melyeket a vásárlók a formájuk, a teljesítményük és a technológiájuk miatt akarnak magukénak tudni. Ez a stratégia pedig ismerős lehet a Porsche és a Polestar háza tájáról akik hasonló elvet követnek. „Vannak más logikus okok is, amiért az emberek ezeket akarják, de a legfontosabb dolog az, hogy úgy érzik, meg kell venniük” – magyarázta Palmer is.
Továbbá Emma Bergg, a Ford elektromos járművekkel kapcsolatos programjainak kommunikációs igazgatója az ausztrál lapnak elmondta, hogy “az ügyfeleket nem igazán érdekli a gyártástól az átvételig tartó életút. A Ford olyasmit akar a vásárlóknak adni, amit eddig még soha nem kaptak meg.”