Brutális a Brabus által kezelésbe vett Mercedes EQS

0

A Brabus célja nem az volt, hogy gyorsabb legyen az elektromos Mercedes-Benz EQS, hanem hogy növeljék az amúgy sem kicsi hatótávot.

Az elektromos autók megjelenésével sokak szerint az autótuningolók jövője megszűnhet létezni. Ugyanis az elektromos motorok teljesítménymódosításait a fedélzeti számítógép és elektronika korlátozhatja. Azonban nincs minden veszve és a tuningcégeknek is alkalmazkodniuk kell.

A Brabus belátta és bebizonyította, hogy egy elektromos autót nem azért kell tuningolni, hogy gyorsabb legyen, hanem növeljék a hatótávot. Éppen ezért vették kezelésbe a Mercedes-Benz zászlóshajóját, az EQS-t melynek közel sem kicsi a hatótávja.

A Brabus számos aerodinamikai elemet áttervezve tovább javította az amúgy is rendkívül alacsony, 0,20-as légellenállási együtthatóját a Mercedes EQS-nek, ami rekordérték a széria elektromos autók kategóriájában. A Brabusnak sikerült további 7,2%-kal csökkentenie ezt az értéket, mivel a hátsó kerékjárati ívek előtt új légterelőkkel optimalizálták a légáramlást, míg elöl új spoiler, hátul pedig új diffúzor kapott helyet.

Ezek teljes egészében szénszálas alkatrészekből készültek, hogy minimalizálják a súlyt. Mindezek együttes jótékony hatása 100 és 140 km/h közötti sebességnél átlagosan hét százalékkal növeli az EQS hatótávolságát.

Az elektromos hajtású luxuslimuzin „még izgalmasabb megjelenésében” döntő szerepet játszik a Brabus monoblick könnyűfém keréktárcsák, melyek 22 colos méretig többféle kivitelben is kaphatók. Továbbá a Brabus mérnökei elöl 15 mm-rel, hátul pedig 20 mm-rel alacsonyabbra állították az EQS-t.

Most az egyszer pedig a Brabus nem nyúlt semmihez a motorháztető alatt.