Megkezdődött a BYD Blade akkumulátorok szállítása a Tesla berlini gyárába.
Április elején érkezett a hír, hogy a BYD egy második akkumulátorgyárat épít a Blade névre keresztelt akkuk gyártására. A Blade cellák eddig egyetlen gyárban készültek (Chongqing, Kína), ám mivel a dolgok kissé felpörögtek a BYD-nél, a vállalat duplázni akar. Ennek fényében született meg a döntés egy második cellagyárról, legalábbis kínai autós médiumok szerint. Ezen értesülések arról szólnak, hogy ez a második üzem is Kínában épül meg, Taizhou városában (Zhejiang tartomány). A tervezett éves gyártói kapacitás 22 GWh, az üzem tervezett mérete pedig 1 000 000 négyzetméter körül várható.
Június elején robbant a nagy hír, melyben az áll, hogy a BYD is akkumulátorokat szállíthat a Teslának a jövőben. Akkor egy kínai állami médiacsatornán adott interjúban Lian Yubót, a BYD autóipari mérnöki kutatóintézetének ügyvezető elnökét megkérdezték, hogy versenytársnak tekinti-e a Teslát.
„A Tesla egy nagyon sikeres cég, bármi is legyen, a BYD tiszteli és csodálja a Teslát. Jó barátok vagyunk Elon Muskkal és hamarosan akkumulátorokkal is el fogjuk látni őket.”
Továbbá tavaly már megjelentek olyan hírek, hogy a BYD nagy sikerű Blade cellái megjelenhetnek más autógyártók elektromos autóiban, akár a Tesla modelljeiben is.
Nos, úgy tűnik, hogy nem kellett sokat várni. Ugyanis az első Teslának szánt BYD Blade akkumulátorok megérkeztek a Giga Berlin gyárba, hogy azok a népszerű Model Y-ba kerülhessenek. A Giga Berlin az első Tesla-gyár amely a BYD Blade akkumulátorait használja, közölte a Sina Tech, hivatkozva több, az ügyet jól ismerő forrásra.
Egy jelentés szerint az új Blade akkumulátorokkal szerelt Tesla autók első modelljei legkorábban egy hónapon belül, azaz augusztus végétől gördülhetnek le a gyártószalagról.
További hírek szerint a BYD Blade akkumulátorok használatát nem tervezik bevezetni Kínában, ugyanis a jelenlegi beszállítók – CATL és az LG Energy Solution – minden gond nélkül ellátják a kínai Model 3 és Model Y autókat.