Bő egy héttel ezelőtt érkezett az a szomorú hír, hogy a Volkswagen ID.Buzz gyártása során egy kellemetlen hibával szembesült a VW, ami miatt le kellett állítani a termelést. Továbbá a már legyártott közel 500 darabos flottát felül kellett vizsgálni. A jó hír az, hogy nem a Volkswagen komponenseivel volt a baj, hanem egy külső beszállító akkucelláiról derült ki, hogy nem tudja hozni a várt teljesítményleadást.
A problémáról egy helyi újság, a Hannoversche Allgemeine Zeitung számolt be. Kiderült, hogy egyes cellák nem hozták a szükséges célteljesítményt a beépítés előtti végleges teszteken. A teszteredmények feszültségesést mutattak, melyek csökkentik a jármű hatótávolságát és negatívan befolyásolhatják annak élettartamát.
Az érintett akkucellák kifejezetten az ID.Buzz elektromos kisbuszhoz készültek, ezért más MEB-alapú elektromos Volkswagen esetében nem kell attól tartani, hogy esetleg azokba is került a hibás akkucellákból. Fontos tudni, hogy jelenleg minden ID. modellbe az LG Energy Solution termékei kerülnek, melyeket az LG lengyel gyárában (Wroclaw) gyártanak és szállítanak Zwickauba és Emdenbe. Ezt a Volkswagen képviselője is megerősítette, azt azonban nem árulta el, hogy a problémás cella melyik beszállító terméke:
„Ez egy másik beszállítótól származó új akkumulátorcella, amelyet jelenleg csak az ID.Buzz használ. Ezért csak a hannoveri termelést érinti, más helyszíneket nem.”
Úgy tűnik, hogy a problémát sikerült megoldani, hiszen a gyár szóvivője az Automobilwoche magazinnak megerősítette, hogy július 4-én hétfőn sikeresen újra indult a típus gyártása Hannoverben. Sajnos a képviselő meglehetősen szűkszavú volt, így nem sok minden tudható a hiba eredetéről és arról sincs további infó arról, hogy melyik gyártó terméke okozta a problémát. Ami biztos, hogy a termelést újraindították és a már legyártott nagyjából 500 darab ID.Buzz akkucelláit is kicserélik. Vélhetően egy hibás gyártási széria érkezett a Volkswagenhez, amit többször is ellenőriztek beépítés előtt. Így derült fény a hibára.