Elérkezett az idő, hogy elhagyjuk Franciaországot és Lyon városát.
Mai etapunk eddig 81 kilométer volt, és jelenleg a a francia A40-esen található Aire de Ceignes Haut-Bugey Ionity töltő túloldalán vagyunk, Svájc felé. 50 százalékkal, 314 kilométer megtehető távolságot tippel az EQS 450+. Itt most nem töltünk, hanem Svájcban a Rastanlage Lully töltőjét vettük célba, ami a jelenlegi helyzetünkhöz képest 178 kilométerre van. A Mercedes tippelője szerint 23 százalékkal fogunk oda érni az Ionity töltőhöz.
Az utunkat természetesen élőben is követni lehet a lenti LocaToWeb nyomkövető segítségével. A cikkünket folyamatosan frissítjük!
15:12 – Morgens, Svájc
Ha már itt megyünk el mellette, nem hagyhatjuk ki a Genfi tavat, így megálltunk egy 20 perces pihenőre Morgensbe. Az első bejelentkezésünk óta 122 km-t tettünk meg, a fogyasztásunk eddig 15,6 kWh/100km, ami parádés. Hozzátesszük, hogy Svájcban az autópályán sem nagyon tudjuk kihasználni az alattunk lévő több, mint 300LE-t, ugyanis 120 km/h a max sebesség, és nagy a forgalom is.




15:56 – Lully, Svájc, Ionity töltőállomás
Itt töltöttünk ma először 22% – 93%-ig, 183 kilométert tettünk meg eddig. Az Ionity karbantartó csapata a 4 állásból hármat befoglalt, a negyediken pedig egy e-Tron töltött. Szóltunk nekik, hogy tölteni szeretnénk, és az egyik oszlopról egyből odébb álltak a két elektromos Peugeot furgonból az egyikkel.
22%-nál egyből 200kW felett kezdtük a töltést. A karbantartó srácok ezt is megengedték, hogy benézhessünk az Ionity trafóházába. 40 perc töltés után 608km hatótávval indultunk neki a következő állomásnak, amit még nem választottunk ki. Igaz az autó feldob egy töltési lehetőséget 189km-re, de azt mi kihagyjuk, és megyünk, ameddig a hatótáv engedi, hogy minél kevesebb töltésre fordított idővel érhessünk haza.







18:40 – Lenzburg, Svájc
Extrém nagy forgalom van az autópályán, van idő nézelődni, mert több alkalommal is beállt, vagy araszolt a forgalom. Azt kell megállapítani, hogy itt Svájcban elég jól elterjedt az elektromos autózás. Köszönhető ez annak is, hogy nagyjából minden második pihenőben van egy 4 állásos ultra töltő, ami annyit tesz, hogy 150-350kW teljesítmény leadására képes az oszlop. Megálltunk megnézni egy Fastned töltőállomást, ahol 4x300kW áll rendelkezésre. Van minőségi mosdó, és kávéautomata is. A töltés ára az oszlop kijelzője eszerint 0,69 svájci frank kilowattóránként, ha ad-hoc szeretnél tölteni. Ez nagyjából 272 Ft/kWh. Ha előfizetsz 11,99-ért havonta, akkor már csak 0,45 svájci frank a tarifa. Ez forintban 4735 Ft havidíj mellett kínál 178 Ft-os kilowattórás árat. Otthonhoz képest nem olcsó, de itt elfogadható, és a sebesség sem mindennapi.


Ja, és meglett a szombat óta keresett 12V-os csatlakozó is az EQS-ben. Nem találjátok ki, hogy hol van.
(Az első utas oldalon a lábtér és a műszerfal találkozásánál, a sarokba eldugva egy kis ajtóval.
20:44 – határátlépés, Svájc – Ausztria – Németország
Átértünk Svájcból először pár kilométer erejéig Ausztriába, majd Németországba. Itt most a korábbi 120km/h helyett végre korlátlanul száguldhatunk, és behozhatunk valamit a Svájcban elbukott időből. 210 feletti sebességnél sem számottevő a szélzaj, normál hangerővel tudunk beszélgetni. (Természetesen azért fokozott figyelem mellett.)




23:07 – Németország – Samerberg Süd Ionity
0:44 – Németország – Ausztria határátlépés
Két fontosabb időponton is túl vagyunk. Az utolsó, hogy 0:44-kor léptük át a német-osztrák határt és egyre közelebb vagyunk szeretett országunkhoz, Magyarországhoz. Azonban az első a legfontosabb, hisz a Lully svájci Ionity töltő után most álltunk meg először tölteni.
Igen, először! Azaz a 93%-os lully-i töltés után nem álltunk meg egyszer sem tölteni csak most. A Samerberg Süd Ionity töltőhöz 4%-al érkeztünk meg. Tehát, ha egy kicsit utánaszámolunk így éjjel 1 órakor akkor megkapjuk, hogy két teljes töltés között a Mercedes-Benz EQS 450+ 600 kilométeres hatótávolságra képes autópálya tempóban. Nem csoda, hisz az átlagfogyasztásunk 17,1 kWh/100km lett egy közel 2,6 tonnás tisztán elektromos guruló nappalival.
A töltésünk alkalmával természetesen teleszaladt az autó akkumulátora, ugyanis a közel 727 kilométeres út után jól esett egy hosszabb pihenő. Igen, tudom, hogy vannak olyanok akik egy seggel levezetnek 1400 kilométert. Egészségetekre 😉
Továbbá, ha valaki arra kiváncsi, hogy mennyi idő alatt lehet 4%-ról 100%-ra tölteni a nagyobb akkuval szerelt EQS-t annak van egy jó hírünk. Közel 54 perc szükséges újabb 650 kilométer megtételéhez.



A töltés után útra keltünk ismét és irány haza.
00:09 – Ausztria, Samerberg Süd Ionity
A budapesti, Hunyadi János úti Pappas Autótól kapott Mercedes-Benz EQC 450+ elektromos autóval szinte játszi könnyedséggel haza értünk volna a 100 százalékra töltés után. Ugyanis ekkor átlag 637 kilométert, míg ha spóroltunk volna a sebességgel akkor akár 719 kilométert is ki tudtunk volna préselni az elektromos Merciből. Tippre 8%-ot jelzett, hogy annyival fogunk Sümegre visszaérni.
Nagyszerű! Induljunk és bátran eldicsekedhetünk vele, hogy kétszer álltunk meg tölteni az EQS 450+-t a Lyon és Sümeg közötti távon. Azonban ahogy közeledtünk Bécs felé, már mindenhol villámlást láttunk. Az első néhány kilométeren csak száraz vihar volt az éjjel, majd jött a folyamatos felhőszakadás. A Mercedes navija folyamatosan újra-újra tervezte a becsült távot és a végén úgy döntöttünk, hogy nehogy már Ausztriában ragadjunk és inkább egy biztonsági töltés mellett tettük le a voksunkat.
Az eső ömlött, a szél fújt, az égiek pedig tomboltak. Szinte semmit nem lehetett látni.
Könnyű dolgunk volt, hisz meglehetősen sűrűn található elektromos autótöltő a nyugati országokban. Ismét egy Ionity töltő mellett döntöttünk és a Steinhäuslban található töltőnél próbáltunk tölteni 3:37-kor. Viszont 15 percet minimum ott álltunk a kocsival, ugyanis egyikünk sem volt hajlandó kiszállni a tomboló viharban, hogy tölthessünk. Így inkább vártunk amíg csendesedett a vihar.
A rövidke töltés után 4:55-kor átléptük a határt Sopronnál és szerencsésen hazaértünk 6:30 körül.
A fogyasztásunk pedig parádésra sikeredett:
A napokban pedig érkezik egy összefoglaló cikk, hogy mégis milyen volt egy elektromos autóval ilyen feszített tempóban utazni és tervezni. Hogy teljesített a Mercedes-Benz EQS, milyen volt vele utazni? Már most rengeteg kérdést kaptam és mindenkit megnyugtatok, hogy az a jelző már rég a múlté, hogy az elektromos autó csak a városba való. Továbbá elfelejthetjük a hatótávparát is!