Talán maga a BYD sem hitte, hogy micsoda rakétára ül fel, mikor elkezdte komolyan beleásni magát az elektromos autók gyártásába. Szó se róla, tisztán elektromos buszokkal és elvétve pár e-autóval korábban is rendelkeztek. De komolyabban bő egy éve szálltak fel az elektromos autós gyorsvonatra.
Az első komolyabb megmozdulása a BYD-nek ezen a téren a saját e-autós padlólemeze (e-platform 3.0) és a Blade cella bemutatása volt tavaly tavasszal. Nem sokkal később már ott tartottak (természetesen a korábbi darabszámokat is beleszámolva), hogy 2021 májusában legyártották az egymilliomodik elektromos modellt a BYD Shenzhen melletti üzemében. A milliomodik elektromos autó egy BYD Han volt, ami a márka egyik legnépszerűbb modellje. Manapság pedig arról beszélhetünk, hogy havi szinten el tud passzolni a BYD 100 ezer darab környéki elektromos modellt (BEV és PHEV együtt). A nagy sikerre való tekintettel idén áprilistól a világon elsőként elbúcsúzott a BYD a tisztán belsőégésű erőforrásoktól. Minden autójukban lesz külső forrásból tölthető akkupakk.
Látható tehát, hogy a BYD nagyon belejött az elektromosításba és még nagyobb fokozatra kell kapcsolniuk. Kínai hírforrások arról cikkeznek, hogy már most, ilyen ütemű gyártás mellet is 600 000 autónyi lemaradásban vannak. Ennyi autóra már leadták a rendelést a vásárlók, ami minimum 5-6 havi teljes gyártói kapacitás jelent és egyben ennyi várakozást egy új BYD e-modellre. Mindez csak a kínai helyzet. Egyelőre nem említettük a más kontinensen is jelen lévő márka onnan érkező igényeit. Pontosan látja ezt a márka elnöke, Wang Chuanfu is:
„Az, hogy mekkora növekedést tudunk elérni, attól függ, mekkora teret tud adni a piac. Úgy érezzük, hogy a villamosítás folyamata sokkal gyorsabban növekszik, mint gondoltuk korábban.”
A fentieket úgy kell érteni, hogy azok a modellek teljesítettek így, melyek alapját belsőégésű autókhoz tervezett padlólemezek adták. Ha megérkeznek a fent említett e-platform 3.0-ra épített, 800 V-os feszültséggel üzemelő BYD elektromos autók, az igények még tovább nőhetnek. Az első, erre a padlólemezre épülő modell a Seal (korábban Ocean-X tanulmányautó), amiből már az utcán is láttak prototípusteszteket.