A Fiat bejelentette, hogy kivonja az összes nem villamosított járművét az Egyesült Királyságból 2022 július 1-től.
Tavaly nyáron az olasz Fiat is bejelentette, hogy az évtized végére teljesen átáll a tisztán elektromos autók gyártására. Majd hozzátette, hogy ez az ütem folyamatosan 2025 és 2030 között fog végbemenni. A 2030 azért is érdekes a Fiat életében, mert akkortól tervezi több ország is betiltani a hagyományos hajtású autók forgalmazását. Az pedig egyértelmű, hogy az utóbbi időben a Fiat a városi kisautók piacát erősítette.
A Fiat is egyre inkább ráfordul az elektromos meghajtású modellekre. Így adódik a kérdés, hogy a Fiat 500e után mi lesz a márka következő nagy dobása. Az olasz márka jelenlegi vezérigazgatója, Oliver Francois pár hónapja egy riportban beszélt az angol Autoexpress munkatársával a Fiat tervéről. Mindez arról szól, hogy a Fiat akar a legelérhetőbb árú elektromos márka lenni.
A márka jelenlegi kínálatában már most is megtalálható a tisztán elektromos 500. Továbbá az utolsó simításokat kaphatja a bármikor bemutatásra kerülő elektromos Panda, aminek az alapját a Centoventi tanulmány adhatja. Nem mellesleg az elektromos Panda lehet a legkedvezőbb árú elektromos Fiat. Végezetül pedig nem szabad elfelejteni a Fiat E-Ulysse jelenlétét sem, melynek elsősorban a személyszállítás lesz a fő felhasználási területe (akár 8 főt is képes lesz befogadni).
Egész jó a Fiat BEV felhozatala és a mild hibridek is szépen beépültek már. Ezt a Stellantis is így láthatja, hiszen egy friss sajtóanyagban arról beszélnek, hogy Anglia szempontjából kissé előrébb hozzák az átállást az elektromos meghajtásra, konkrétan 2022 július 1. után nem lesz tisztán belsőégésű motorral szerelt típus a Fiat angol személyautós kínálatában. Kizárólag hibrid és BEV modellekből lehet válogatni.
- Fiat 500 Hybrid
- Fiat 500E (BEV)
- Fiat Panda Hybrid
- Fiat Typo Hybrid
- Fiat 500 X Hybrid
A hibridek esetében nem beszélhetünk plug-in hibridekről, ezek csupán a jellemzően 1,0 literes benzinmotor fogyasztásának csökkentésében segítenek majd a 11Ah-s (12V) rendszerük segítségével. Greg Taylor, a Fiat és az Abarth angol márkafőnöke így nyilatkozott:
„Ez a lépés a Fiat történetében sarkalatos pontot jelent azon elkötelezettségünkben, hogy megfizethető és fenntartható mobilitási megoldásokat kínáljunk minden ügyfelünk számára. Ez a lépés a városi területekre alkalmas járműveink számára is hasznos hozadékkal szolgál, élükön a népszerű új 500-zal.”