Az idő rohan, de továbbra is a Wuling Hong Guang MINI a legkelendőbb tisztán elektromos autó Kínában.
Egyre inkább látszik, hogy a 2022-es év a kínai elektromos autózás aranykora. Már most jóval több e-autó fogy, mint tavaly ugyanebben az időben. Konkrétan 2-300 százalékos bővülésekről van szó az idei év eddig eltelt 3 hónapjában és folyamatosan nő ez a szám ahogy megyünk előre az időben. Kétségtelen, hogy ennek az éllovasa a kínai BYD vállalat, akik a múlt hónapban több, mint százezer e-autót (BEV és PHEV) adtak el Kínában.
Nem túlzás azt állítani, hogy a tavalyi év kínai sztárja a Wuling Hongguang MINI EV volt. Rengeteg darabot adtak el belőle tavaly. Ezeket a rekordokat nehéz túlszárnyalni, de az idei 3 hónap alapján, ha nem is sokkal, de megugorja ezeket az adatokat a SAIC-GM-Wuling vegyesvállalat terméke. Az eddigi adatokat az Insideevs ábrázolta grafikonon:
2022 első három hónapjában összesen 94 778 darab Wuling Hongguang MINI EV-t sikerült eladni Kínában. Mindez 30,7 százalékos bővülés a tavalyi év ugyanezen időszakához képest. A számokat a kínai közlekedési hatóság, a CPCA (China Passenger Car Association) hozta nyilvánosságra.
Ez a közel kilencvenötezres szám elég komoly. A BYD egyik legnépszerűbb elektromos modelljét, a Qin-t (BEV és PHEV egyszerre) is megszorongatta, de a Tesla Model Y 74 681 darabos számát is meghaladta. Azt azért hozzá kell tenni, hogy a két autó sem árban, sem pedig kategóriában nem egy liga.
2020 nyári bemutatkozása óta 600 000 felett jár az összesített eladás. Tehát egy igazi sikersztoriról beszélhetünk a Wuling Hongguang MINI EV kapcsán, melyről töréstesztet is készítettek hazájában.
Aki pedig esetleg kedvet kapott hozzá, talán hamarosan Európában is megveheti. Az ide szánt modelleket számos ponton át kellett alakítani olyan tételekkel, mint az ESP, légzsákok, új kerekek és LED világítás. Európában csak a nagyobb, 13,8 kWh-s akkupakkal lehet majd az autót megvenni, amivel az autó 200 km-t is képes megtenni.