Mintegy 40 milliárd dollár befektetéssel kívánja megerősíteni helyét a Honda az elektromos autók világában.
Aki eddig nem várt sokat a Hondától az elektromos meghajtásra való átállásban, annak most egy igen jó hírrel szolgálhatunk, hiszen kijött a márka friss sajtóanyaga a tervekről 2030-ig. A japán cég tájékoztatása szerint 2030-ig világszerte 30 elektromos modellt szeretnének piacra dobni és ugyanabban az évben ezekkel évi kétmillió elektromos autót meghaladó eladási volument elérni.
Sokan talán nem is gondolnák, de a Honda a világ egyik legnagyobb előállítója a belsőégésű motoroknak, hiszen a személyautókon át a benzines fűnyírókig szinte minden területen jelen vannak a termékeikkel. Ez igen sok kis egységet jelent, melyek káros égéstermékeket bocsájtanak ki magukból. Ehhez képest egy igen merész vállalással nyitja a Honda a sajtóanyagot:
„Célunk, hogy 2050-ig megvalósítsuk a szén-dioxid-semlegességet a Honda által érintett összes termék és vállalati tevékenység esetében. Valamint arra törekszünk, hogy számos termékünk esetében az azokból származó szén-dioxid-kibocsátást kiküszöböljük.”
Természetesen az autóipar kapcsán van a legnagyobb érintettsége a Hondának, így ezen a területen is komoly erőfeszítések várhatók.
- Észak-Amerika: Itt a GM-mel való közös munka a legfontosabb. Ezzel kapcsolatosan már tartanak a közös munka előkészítését célzó folyamatok. 2024-ben a Honda két közepes és nagy méretű elektromos modellt mutat be, amelyeket jelenleg a GM-mel közösen fejlesztenek.
- Kína: A CATL-lel és a Dongfeng autómárkával közösen kutatják az együttműködés lehetőségeit. A Honda elektromos autók gyártására alkalmas üzemet tervezi építeni Kínában, konkrétan Kantonban és Vuhanban. 2024-től a Dongfeng-gel évente akár 120 000 elektromos autót gyártanának ott.
- Japán: A Honda 2024 elején előrukkolna egy elektromos haszongépjárművel az 1 millió jenes árkategóriában. Még ugyanebben az évben másik két kategóriában rukkolna elő BEV modellekkel.
A fenti tényezők mind a részei lennének annak a projektnek, amit a bevezetőben is említettem, vagyis a 30 elektromos modell elérését az évtized végére. A következő 10 évben az alábbi fő fejlesztési momentumok valósulnak meg:
- A Honda hozzávetőleg 8 milliárd jent szán kutatási és fejlesztési költségeire.
- A növekedés elősegítésére, beleértve az új technológiai területeket és az erőforrás-forgalmat, a Honda körülbelül 1 milliárd jent fektet be a következő 10 évben.
- A Honda éves szinten 10 milliárd jen nagyságrendben, nagy potenciállal rendelkező, fejlett technológiákkal és üzleti modellekkel rendelkező startupokba fektet be.
Persze a Honda mindig is ismert volt sportautóiról, ez a szellemiség szintén tovább él majd, ez miatt nem kell aggódnia senkienk. A Honda ugyanis 2 sportmodellt (egy különlegességet és egy zászlóshajót) mutat majd be a következő években, amelyek a Honda univerzális sportszemléletét testesítik meg.