Rekordmennyiségű elektromos autót adtak el Kínában

0

Kínában 455 000 új elektromos adtak el márciusban, 43,6 százalékkal többet mint 2022 februárjában.

Ha esetleg eddig még voltak kétségei bárkinek afelől, hogy idén mekkora robbanás várható Kínában az eladott új elektromos autók számát tekintve, akkor nekik feltétlenül el kell olvasniuk ezt a cikket. Azért is, mert bár továbbra is Kína a világ legnagyobb felvásárlóerővel bíró piaca, az itt havonta eladott új elektromos autók száma is már bőven több százezres darabszámot jelent.

Indult az év egy erős 374.085 darabos januárral, majd jött egy 291.739 darabos február és végül berobbant a március, amikor 455 000 új elektromos autót adtak el Kínában. Ez a tavaly márciusi adatokhoz képest 122,4 százalékos növekedés és a 2022-es évből a márciusi volt a legerősebb. A viszonylag gyenge februárról talán a kínai újév miatti népvándorlás tehetett, amikor is a fél ország elutazott a szüleihez, hogy együtt ünnepelhessen a család.

A 455 ezer új elektromos autó önmagában is bitang szám, de még ütősebb, ha megnézzük azt, hogy csupán 2 évvel ezelőtt mik voltak ugyanezek az adatok. 56 ezer új eladott autó 2020 márciusában és 202 ezer darab egész 2020-ra vetítve. A mostani 455 ezerből 445.000 darab a személyautó és 10.000 a haszongépjármű/busz. A személygépkocsik közül az üzemanyagcellás járművek, amelyek szintén NEV (New Energy Vehicle) -kategóriások, továbbra is csak csekély szerepet játszanak Kínában.

A tisztán elektromos meghajtású autók és a PHEV-ek (Plug-In Hibrid) aránya azonban még jobban eltolódott az akkumulátoros elektromos hajtásúak javára márciusban: 360 000 darabbal az összes NEV-eladás 81 százaléka tisztán elektromos volt, a 85 000 konnektoros hibrid pedig 19 százalékos részesedésnek felel meg. Az előző két hónapban még 80 százalék alatt volt a BEV-modellek részesedése az új eladásokban.

Végül nézzük meg a legnépszerűbb típusokat is a múlt hónapból. A listát a BYD vezeti, majd következik a SAIC, ám az ő számaikban vannak PHEV-ek is szép számmal, így bár a Tesla csak a harmadik helyen volt márciusban, ha a BEV hajtásláncot vesszük alapul, továbbra is Elon Musk vállalata vezeti a rangsort. Európaiként sajnálhatjuk, hogy a Volkswagen számai nem ismertek, pedig jó lenne tudni, hogy ők miként szerepeltek az idén Kínában.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!