A Porsche a QuantumScape-el dolgozik együtt, hogy a jövő szilárdtest akkumulátorai kerüljenek az elektromos Porsche 911 autókba.
Bizonyára a Porsche is látja, hogy mekkora keresletnövekedés van az elektromos modellekre. Több mint valószínű, hogy a Porsche vásárlórétegének bizonyára nem a magas benzinár miatt tetszik az elektromos meghajtás, hanem annak valódi előnyei miatt. Melynek a már unalomig mantrázott hátba vágó gyorsulás is a része. A márka első tisztán elektromos modellje volt a Taycan (és annak változatai), ami annyira sikeres lett rövid időn belül, hogy az egyik legjobban fogyó modellé vált a Porschenál.
Éppen ezért több elektromos Porsche is megszületőben van. Jött a hír a Macan, majd a 718-as újjászületéséről, természetesen tisztán elektromos meghajtással. Ám eddig a Porsche nem akart hozzányúlni a legikonikusabb típusához, a 911-eshez. Mivel ezt szinte a világon mindenhol ismerik, ezért nagyon óvatosan piszkálják a mérnökök ezt az ikont. Nem eshet csorba a 911-es hírnevén. Ennek pár éve Lutz Meschke, a Porsche elnökhelyettese is hangot adott.
Az elektromos meghajtású autók szívét ma még a klasszikusnak mondható akkumulátor adja. A jelenlegi akkutechnológia következő lépcsőfokaként a szilárdtest akkumulátorokat szokás emlegetni, amik képesek minden mostani nyűg kiküszöbölésére. A technológia egyik éllovasa a QuantumScape, ami folyamatosan publikálja az elért eredményeit a területen.
A fejlődés irama tehát nem lassul és azt sem szabad elfelejteni, hogy a Volkswagen az egyik legfőbb befektetője a márkának, így hozzájuk fog elsőként beszivárogni az új szilárdtest akkutechnológia. Ezen a ponton ér össze a Porsche és a QuantumScape pályája. Állítólag a két vállalat közösen dolgozik azon, hogy létrehozzák a szilárdtest akkuval hajtott 911-es Porschék világát. Erről a német Manager Magazin írt egy alapos cikket.
A Porsche anyavállalata, a Volkswagen Csoport szerint az új, villamosított 911-et valamikor ebben az évtizedben tervezik piacra dobni. Ha már a Volkswagennél tartunk, a német autóipari konszern nem véletlenül a QuantumScape legnagyobb részvényese. 2018-ban 100 millió dollárt fektetett be náluk, amit 2020-ban további 200 millió dollár követett.
A márka igazgatója, Oliver Blume többször is elmondta az elmúlt években, hogy nem tervezik a 911-es elektromos verzióját megépíteni. Azonban a szilárdtest akkumulátor adhat elég alapot ahhoz, hogy megváltoztassa a véleményét a Porsche vezetője