Az XPeng Motors kiválóan ráérzett, hogy mi kell a vásárlóinak. Első elektromos autójukkal az aktuális piaci trendek szerint mentek biztosra, ezért lett az első autójuk egy SUV, a XPeng G3. A siker nem maradt el, azóta egy facelift is érkezett az e-autóhoz, amit vélhetően idővel Európában is megvehetünk. Ugyanis az első generációt jelenleg is árulja az XPeng a kontinensünkön.
Erre a szép sikerre dobott rá egy igen nagy lapáttal a P7 szedán bemutatása 2019-ben. A sorozatgyártásra érett verzióra majd egy évet kellett várni, de amint azt az eladási statisztikák mutatják, megérte előállni egy elektromos szedánnal. A XPeng P7 formája igazán népszerű Kínában.
A típus az XPeng saját padlólemezére (SEPA – Smart Electric Platform Architecture) épül fel, az alábbi fő tulajdonságokkal:
- 706 km (NEDC) hatótáv
- CATL-lel közös fejlesztésű NCM akkucellák
- 170 Wh/kg energiasűrűség
- 97,5 százalékos hatékonyság a motor tekintetében
- 81 kWh akkupakk
- 0,236 légellenállási együttható
Az XPeng szerint pár órával a P7 bejelentése után 3000-nél járt az előrendelések száma. Mára pedig odáig jutott a típus, hogy legördült a szalagról a százezredik darab. A gyártás 2020 április 27-én indult Kínában. A nagy eseményre pedig úgy állít emléket a gyártó, hogy egy limitált darabszámos Black Label Edition szériát dob piacra. A limitált példány legfőbb erénye a nevéből kiindulva a teljesen sötét színű anyagokból építkező utastér és külső megjelenés. Minden darabhoz alapból jár majd az XPILOT 3.0 rendszer, valamint az NGP (Navigation Guided Pilot) és a VPA (Valet Parking Assist) nevű extrák egyaránt.
A limitált széria tehát csak a megjelenésben lesz más, mint egy hagyományos P7 szedán. A Black Label Edition széria minden darabjának tudása meg fog egyezni az 562E nevű kivitellel, ami a Performance verziót jelenti a típusból, természetesen összkerék meghajtással. A különleges darabok április 10-től lesznek elérhetők a vásárlók számára. Az árazás egyelőre nem ismert, de mint minden különkiadásnak, ezeknek az autóknak is vélhetően szép áruk lesz.