A német autógyártó, a Volkswagen bejelentette a régóta várt 3.0 verziószámra hallgató szoftverfrissítését az ID. teljes termékcsaládjához.
Informatikusként kifejezetten szeretem, ha egy elektronikai termékhez rendszeresen érkezik szoftveres frissítés. Legyen szó routerről, tévéről, vagy éppen okostelefonról. A szoftveres frissítések mindig javítanak aktuális problémákat, melyek végső soron a termék jobb használhatóságát eredményezik. Ennek a szituációnak a következő lépcsőfoka, ha a javításokon túl olyan extra funkciók is bekerülnek a frissített készülékbe, amik addig nem voltak elérhetők.
Az elektromos autók tekintetében is egyre inkább a szoftver lesz a legfontosabb komponens. Ezen áll, vagy bukik manapság egy elektromos autó sikere. A Volkswagen az ID.3 nehézkes indulása kapcsán kőkeményen megtapasztalta ezt, hiszen már hegyekben álltak a legyártotta autók, amikor a félkész szoftver nem kerülhetett rá az autókra.
Azóta persze bőven összeszedte magát a Volkswagen és a sokadik nagy frissítő csomaggal készülnek minden ID. termékcsaládos autónak. A legújabb verzió a 3.0-s lesz, melynek érkezéséről természetesen sajtónyilatkozat is készült. Tavaly júliusban jelentette be Volkswagen, hogy OTA-szoftverfrissítés érkezik majd a járművekhez, ezeket 12 heti rendszerességgel fogják publikálni.
„Az új ID. Software 3.0 egy olyan upgrade, amit minden ID. jármű meg fog kapni, mellyel termékeinket a funkcionalitás új szintjére emeljük, mert gyorsabban dolgozunk, jobban kapcsolódunk és ügyfélközpontúbbak vagyunk.” – Thomas Ulbrich
Travel Assist with Swarm Data
Az opcionális „Travel Assist with Swarm Data” automatikusan a sáv közepén tartja a járművet. Alkalmazkodik a felhasználó vezetési stílusához és tovább tud haladni az aktuális sávtól balra vagy jobbra, ahelyett, hogy az eredeti sávban haladna. Ezenkívül képes fenntartani a távolságot az elöl haladó járműtől, és betartani az előre beállított sebességhatárt. A rendszer prediktív tempomattal és kanyarodási asszisztenssel rendelkezik. A jármű sebessége a helyi sebességhatárokhoz igazítható.
Park Assist Plus
A funkció a menüben történő aktiválása után tud parkolóhelyet keresni (alkalmas párhuzamos parkolóhelyek esetén 40 km/h sebességig, öblös parkolóhelyek esetén 20 km/h sebességig) és végre is hajtja a megfelelő parkolási manővert. Igény esetén az asszisztens a környezeti szenzorok segítségével autonóm módon parkolhat és teljes mértékben átveheti az autó irányítását, beleértve a kormányzást, a gyorsítást, a fékezést és a irányváltást.
Park Assist Plus memória funkcióval
Ezzel az innovatív vezetőtámogató rendszerrel a jármű akár öt különböző parkolási manőverre tanítható meg. A memória funkció megjegyzi a parkolási manővereket 40 km/h alatti sebességnél, akár 50 méteres megtett távolsággal.
Új kijelzések
Az opcionális „kiterjesztett valóságú head-up display”, amely a fontos információkat egyenesen a szélvédő látóterébe vetíti, most további lehetőségekkel bővült. Az opcionális „Travel Assist” megjelenítése mellett új szimbólumokat is megjelenít, például körforgalmat és információkat a cél távolságára vonatkozóan. A kanyarodó nyilak mostantól sokkal jobban integrálódnak a környezetbe. Az ID. Cockpit kijelzőjén, az úti célig hátralévő távolságon kívül mostantól a töltöttségi állapot (SOC) is megjelenik százalékban, a töltöttségi szintet mutató akkumulátor ikon mellett. A sávváltási javaslat megfelelő jelzése is beépül az ID. Light működésébe, ez a szalagfény a szélvédő alatt.
Ezen kívül még megújul (továbbfejlesztett) a hangvezérlés lehetősége. Valamint az ID.4 után minden ID. modell, melyben a 77 kWh-s akkupakk van, megkapja a maximum 135 kW teljesítményű DC villámtöltési teljesítményt (korábban 125 kW volt). Végezetül megemlítjük még a Smart e-route planner nevű funkciót is, ami az utazást a töltők közebiktatásával tervezi be, a minimálisan szükséges töltési időkkel.
A Volkswagen szerint a most megjelenő új, tisztán elektromos ID. modellek a 3.0-s szoftverrel érkeznek. Azonban a régebbi ID. tulajdonosok valamikor az idei év második negyedévében kaphatják meg a frissítést.