A Volkswagen végre lerántotta a leplet és bemutatta az első teljesen elektromos kisbuszát, az ID.Buzz modellt.
Megannyi álcázott fotó és kisebb-nagyobb szivárogtatás után a Volkswagen lerántotta a leplet a végleges tisztán elektromos kisbuszáról mely egyszerűen az ID.Buzz nevet kapta. A külső forma és az arányok nagyon közeliek a 2017-ben bemutatott koncepció változathoz, melyet erősen inspirált egy 21 évvel ezelőtti koncepciófurgon.
Azonban az ID.Buzz orr-része kevésbé futurisztikus a sorozatgyártott változatnál. A karosszériának rövid a túlnyúlása, az egész mindössze 4712 milliméter hosszú a normál tengelytávú változatban.
Az ID.Buzz-nál nincs szükség nagy motortérre mivel teljesen elektromos. Éppen ezért a Busz megőrizheti az eredeti furgon dobozos formáját. A kéttónusú festés, mely az első részeket fedi, egy újabb tisztelgés az ikonikus T1 előtt. A LED-es lámpák mindenütt megtalálhatóak, így hátul is, ahol a hátsó lámpákat egy széltől szélig tartó fénycsík köti össze, ami a VW haszongépjárműveknél először fordul elő.
A MEB platformnak köszönhetően az ID.Buzz belseje a normál hosszúságú változatban öt üléssel rendelhető. Az első két ülés 245 mm magasságig állítható előre és hátra egyaránt, mögöttük pedig egy háromszemélyes üléssor található. Később egy hatüléses változat is megjelenik, két sorban három különálló üléssel. A meghosszabbított tengelytávú modell viszont hétszemélyes lesz, 2-3-2 üléses elrendezéssel. A hátsó ülések lehajtásával a kezdeti változat akár 1121 liter rakományt is elnyelhet, de külön első csomagtartó nincs. Mellesleg a Volkswagen a hagyományos bőr helyett nem állati eredetű anyagokat kínál majd a Volkswagen.
Az ID.Buzz műszerfala és kormánya szinte teljesen ugyan az mint a többi ID. modellben. Szériaként egy 10 colos kijelző mutatja a középkonzolon az infotainment funkciókat, míg egy nagyobb 12 colos is választható. A középső kijelző alatt – az összes többi ID modellhez hasonlóan egy digitális vezérlőpult található, ahol a klímamodul és a hangerőszabályzó található.
Az ID.Buzz piaci bevezetése még idén májusban megtörténik. Az európai vásárlók egy 82 kWh (77kWh nettó) kapacitású akkumulátorral rendelhetik meg az ID.Buzz modellt. Az öreg kontinensre vonatkozó hivatalos adatok szerint a teljesítményt egyetlen villanymotor adja, 201 lóerővel és 310 newtonméter azonnali nyomatékkal – ezek az adatok megegyeznek a jelenlegi VW ID.4-esével. Sajnos a Volkswagen még nem áll készen arra, hogy hatótávolsági számokat közöljön, ezek egy későbbi időpontban következnek majd. További akkumulátor-változatok és további teljesítményszintek a jövő évtől kezdődően kerülnek piacra.
Az ID.Buzz egyenáramról 170 kW-al tölthető, míg váltóáramról 11 kW-al. Egy nagyteljesítményű töltőállomáson mindössze 30 perc alatt feltölthető a Volkswagen elektromos kisbusza 5-ről 80 százalékra. Az európai ügyfelek számára az opcionális kétirányú töltési funkció is elérhető lesz, ami azt jelenti, hogy az akkumulátorban lévő villamos energiával táplálhatják otthonukat.
A Volkswagen jövőre egy hosszú tengelytávú modellt is bemutat Európában, melyet az amerikai debütálás és a piaci bevezetés követ 2023-ban, illetve 2024-ben. Az ID.Buzz gyártásáért a Volkswagen Commercial Vehicles lesz felelőst a hannoveri fő üzemében, ahol az automatizáltsági szint elérte a 90 százalékot.