A NIO és az XPeng ma a Kína egyik legismertebb és leginnovatívabb elektromos autós márkája. Kettejükben ezeken túl az is közös, hogy kiszemelték maguknak Európát, mint a Kínán kívüli létezés első állomását. Legyen szó bármelyik márkáról a kettőből, mindegyik Norvégiát lőtte be magának az első országnak. Arányaiban ezekben az országokban a legnagyobb az igény az elektromos járművek iránt.
Amiben viszont az XPeng előrébb jár, hogy február elején bejelentették a további európai terjeszkedésről szóló terveiket. Norvégia után Svédországot és Hollandiát is meghódítaná a XPeng az elektromos autóival. Vélhetően a NIO sem akart lemaradni a terjeszkedés kapcsán, így legújabb sajtónyilatkozatuk alapján Norvégia után 2022-ben Németországban, Hollandiában, Svédországban és Dániában is megjelenik a NIO.
Erről és a további tervekről az alapító, William Li beszélt. Utóbbi közé tartozik az is, hogy 2025-re a NIO 25 országban kíván jelen lenni hivatalos formában, világszerte.
„A 2021-es év tele volt kihívásokkal. A NIO pozitív, valamint optimista hozzáállása és kilátásai révén együtt nőtt fel a felhasználóival. 2022-ben továbbra is megduplázzuk a termék- és technológiafejlesztésre szánt összegeket, felgyorsítjuk szervizhálózatunk kiépítését és több piacra is belépünk világszerte. Biztosan haladunk az általunk kijelölt úton.”
A nagy tervekről egy Twitter poszt is született, ami a fenti idézet főbb kijelentéseit tartalmazza.
After entering Norway, NIO will introduce its products and holistic service system to Germany, the Netherlands, Sweden, and Denmark in 2022. And, by 2025, NIO will establish its presence in over 25 countries and regions worldwide. https://t.co/oX867RHhKY #nionorge #AlwaysForward pic.twitter.com/N2pXKPImYJ
— NIO (@NIOGlobal) February 28, 2022
A NIO németországi nyitásáról többször szóltak a hírek, ám a többi ország megérkezése a listára új információ. Tavaly nyáron egy igen beszédes pozíció is nyitva volt a németeknél, General Manager-t kerestek a LinkedIn segítségével. A NIO és Németország kapcsolata egyébként nem idegen, hiszen München mellett jelenleg is működtet a márka egy dizájnstúdiót, ám a most meghirdetett pozíciónak semmi köze a kreatív alkotómunkához. Szeptemberben pedig beharangozták a NIO ET7 érkezését.
Az ET7 idén januárban mutatkozott be Kínában, teljesítménye 480 kW (kb. 640 lóerő), a nyomatéka pedig 850 Nm. A teljesítményének köszönhetően 0-ról 100-ra való gyorsulása is figyelemre méltó, mindössze 3,9 másodperc. A szedán háromféle akkumulátorcsomaggal fog érkezni. A legkisebb 70 kWh-ás változat NEDC hatótávja 500 km lesz. A közepes változat 700 km-es NEDC hatótáv megtételére lesz képes 100 kWh-ás akkumulátorcsomaggal. A legnagyobb kapható akkumulátorcsomag pedig 150 kWh-ás lesz, melynek 1,000 kilométeres NEDC hatótávot adtak meg. A típusról azonban konkrét német megjelenési dátum azóta sincs.