Egyre közelebb a 725 km hatótávú napelemes autó piacra dobása

0

Egyre közelebb került a sorozatgyártáshoz a napenergiával tölthető elektromos autó, ami akár 725 kilométert is meg tud tenni egyetlen feltöltéssel.

A Lightyear szerint az elektromos autójuk akár hónapokig is képes töltés nélkül közlekedni. Napi vezetéssel a gyártó szerint hozható a 725 kilométeres hatótáv, továbbá akár hónapokig vezethető töltés nélkül.

Legutóbb a Hollandiában tervezett modellt Olaszországban tesztelték és a napenergiával működő Lightyear elektromos autó 400 kilométert tett meg egyetlen töltéssel, miközben 130 km/h-s sebességgel közlekedett.

A Lightyear One tetejét, motorháztetőjét és a hátsó felét is napelem borítja, melynek nagysága közel öt négyzetméter. Óránként akár 12 kilométer hatótávolságnyi energiát is képes elraktározni a 60 kWh kapacitású akkumulátorában az újdonság. Mindez azt jelenti, hogy egy napsütéses nyolcórás napszak alatt egy parkoló Lightyear One 96 kilométernyi hatótávolságot tud összegyűjteni. Több, mint elegendő egy átlagos ember napi ingázásához.

“Ha most más járművekkel hasonlítjuk össze, a Lightyear One másfélszer messzebbre jut, mint egy közvetlenül összehasonlítható, azonos méretű akkumulátorral rendelkező jármű” – mondta Megan Parfitt, a Lightyear One járműteszt-koordinátora.

A fent taglalt 130 km/h-s teszt alatt a Lightyear One mindössze 14,1 kWh/100 km fogyasztást produkált. Normál vezetési stílusban ez a szám akár 8,3 kWh/100 km-re csökkenthető a gyártó szerint. Ezt a hatékonyságot a One a 1315 kg-os tömegével tudja elérni, ami nagyrészt alumíniumból és szénszálas anyagokból álló konstrukciónak köszönhető.

A Lightyear One meghajtásáról összesen négy elektromos motor gondoskodik, kerekenként egy-egy motor. Ezek együttesen 101 kW-ot és 1200 Nm-t adnak le. A Lightyear One azt mondja, hogy ötüléses szedánját nem a sebességre, hanem a cirkálásra és a hatékonyságra tervezték, és azt állítja, hogy a 0-100 km/órás sprintidő 10 másodperc körül van.

Ha minden a tervek szerint alakul, akkor az első szállítások már 2022 közepén el is kezdődhetnek. A modelleket Finnországban szerelik össze és mindössze 946 darab modell készül első körben. Egyenként közel 150 000 eurót kell kifizetni a napelemes autóért.

Aggodalomra semmi ok, ugyanis a Lightyear már a megfizethetőbb kategóriát is kezelésbe vette, a Lightyear Two modelljével ami nagyjából 30 000 euróról indulhat. Várhatóan 2024 végén piacra is kerülhet az olcsóbb napelemes autó. Egyelőre kevés részlet ismert, azonban a globális autólízingcég, a LeasePlan nemrégiben 5000 Lightyear Twót foglalt le, hogy 1,8 millió járműből álló flottájába felvegye.