2024-ben érkezik Európa legolcsóbb e-autójának az utódja

0

A következő generációs, tisztán elektromos Dacia Spring CMF-A platformon fog megérkezni 2024-ben.

Jelenleg ha valaki a lehető legolcsóbban akarja kivitelezni egy vadonatúj elektromos autó megvásárlását, akkor a Dacia Spring-nél nem nagyon talál jobb ajánlatot a piacon. A Springet ma Magyarországon 6 849 000 Forintos listaáron veheti meg, ami egy kiváló ár. Azonban azt is el kell fogadni mellé, hogy sem méretben, sem pedig tudásban nem olyan autót kap a vásárló ezért a pénzért, mint például egy Volkswagen ID.3.

Viszont úgy tűnik, hogy a modell vásárlói pontosan a helyén tudják kezelni a Spring elektromos autót, hiszen 46 000 darabot adtak el belőle tavaly Európában. Az autó a Renault City K-ZE alapjaira épült meg, ami nem meglepő, hiszen a román eredetű márka már egy ideje a Renault portfólióját erősíti a kiváló ár-érték arányú autóival.

A Renault Csoport igazgatója, Luca De Meo egy pár nappal ezelőtti konferencián bemutatott a jelenlévőknek egy olyan prezentációt, aminek az egyik diája igen érdekes dolgot mutatott:

Ezen prezentáción túl szóban is elmondta, hogy a Dacia Spring meg fog újulni és 2024-ben ismerhetik majd meg az újdonságot az érdeklődők. Az új Spring teljesen európai tervezésű lesz, nem pedig egy Kínába szánt modell átcímkézése, ahogyan az a mostani modell esetében történt. Padlólemez kapcsán azt tudni, hogy nem a CMF-B méretre (Renault 4 és 5 terepe) épül majd meg, hanem a legkisebb CMF-A-ra.

Ennek fényében túl nagy méretnövekedésre nem kell számítani. Ám az szinte biztos, hogy szélességben lesz változás pozitív irányba, hiszen a méret kapcsán ezt a dimenziót éri a legtöbb kritika. Ha pedig a fenti diát megnézzük, a még letakart új Spring alatt ott a Renault 5. Kettejük közül a Spring némileg rövidebb, de magasabb valamivel. A 2024-es év fontos lesz a Renault-nak, hiszen rengeteg újdonságot terveztek be arra az évre, köztük az új Springet is.

A Dacia Spring egy olyan 100%-ban elektromos városi autó, amely egyesíti a Dacia három fő jellemzőjét: egyszerű, robusztus és elérhető. A 3,73 méter hosszú autóba egy 26,8 kWh-s lítium-ion akkumulátor kerül majd, ezzel a Spring hatótávolsága meghaladja a 200 km-t. Aki pedig a típus töréstesztjére kíváncsi, az alábbi cikkre kattintva azt is megnézheti:

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!