Itt az elektromos Mercedes-Benz EQS jávorszarvas-tesztje

0

A személyautók egyik fontos tulajdonsága az, hogy milyen menettulajdonságokal bír egy bizonyos jármű, azon belül is az úgynevezett rénszarvasteszt az egyik legismertebb fokmérő. A teszt alapos ismerője, a km77 csapata ezúttal is tette a dolgát és a Mercedes-Benz EQS 580 ezen képességeit vette górcső alá. Nézzük is a vizsgálatról készült videót, a részleteket alább mondjuk el:

A teszt maga Svédországból származik, ahol az 1970-es évek eleje óta végzik el azóta is ezt a tesztet. Az ott élő jávorszarvasok (melyek akár 800 kg tömegűek is lehetnek) nem igazán ijedősek, ebből következik, hogy nagyon nem is zavartatják magukat, ha éppen az út közepén ácsorogva egy autó közelít feléjük, aminek aztán kitérő manővert kell tennie.

A 77 km/h-s sebességgel elvégzett kitérő manőver teszt, ismertebb nevén a jávorszarvas teszt, arra szolgál, hogy megmutassa, egy autó mennyire biztonságosan tud kikerülni egy hirtelen felbukkanó akadályt. A több mint 2500 kg-os Mercedes-Benz EQS (120 kWh-s akkupakkal szerelve) pedig az alábbi eredményekkel vette az akadályt.

A Km77.com sofőrjének csak 72 km/h-s sebességgel sikerült teljesítenie a jávorszarvas tesztet, és elmondása szerint nem vett észre jelentős különbséget a Comfort és a Sport üzemmódok között. Állítása szerint a jármű mozgékonyságát a hátsó kerekek kormányzása segítette elő, sőt az EQS-t dicséri is a stabilitása miatt, de végül nem kerülhetett a leggyorsabb járművek közé ezen a teszten. Az egyik próbálkozásnál 79 km/h-s belépési sebesség mellett a jármű annyira alul kormányzott lett, hogy a sofőr úgy döntött, nem megy neki az utolsó bójáknak (amelyeken így nagy valószínűséggel át is hajtott volna az autó). A látottak alapján Sport módban talán kevésbé lenne hajlamos megdőlésre az autó, így a Comfort mód többet segíthetett volna azon, hogy a majdnem sikeres 76 km/h-s kísérlet ne bukjon el.

Ha már biztonsági témában értekezünk, akkor újra megmutatjuk az EQS Euro NCAP töréstesztjét is, melyről teljes részletességgel az Euro NCAP honlapjának vonatkozó részén olvashat. A bálna kimaxolta a lehetőségeit:

A törés részletei az alábbiakról tanúskodnak:

  • Felnőtt utasok védelme: 96 százalék
  • Gyermek utasok védelme: 91 százalék
  • Gyalogosok védelme: 76 százalék
  • Biztonsági Asszisztensek: 80 százalék