A kínai NIO napjaink egyik legmeghatározóbb márkájává nőtte ki magát hazájában. A pár éve indult elektromos autógyártók közül a NIO és az XPeng Motors azok a márkák, akik bámulatos eredményeket tudtak produkálni. Természetesen az olyan gigászok mellett, mint a BYD, vagy éppen a Geely, elmaradottnak tűnnek az értékesítési darabszámok, de a NIO-t a saját kategóriájában kell vizsgálni.
Még csak február legeleje van, de a NIO esetében már most tudható, hogy mennyi elektromos autót sikerült eladniuk Kínában a 2022-es év első hónapjában, vagyis januárban. Összesen 9562 darabot, ami 33,6 százalékkal több, mint a márka 2021 januári eredménye volt.
Viszont azt is látni kell, hogy a tízezer alatti darabszámával alulteljesítette a tavalyi év utolsó hónapjait, melyek hozták a tízezer feletti darabszámot. A viszonylag gyenge kínai számok mögött elsősorban az állhat, hogy a NIO elkezdte forgalmazni az ES8-at Norvégiában, így oda is kell szállítaniuk. Ezek az autók értelemszerűen nem jelennek meg a kínai statisztikákban. Típusok szerint az alábbi darabszámok járultak hozzá a NIO kínai eredményeihez:
- ES6 (ötüléses SUV): 5247 db (93 százalékos növekedés)
- EC6 (az ES6 sportosabb változata): 2874 db (1 százalékos növekedés)
- ES8 (6, vagy 7 üléses SUV): 1531 db (8 százalékos visszaesés)
- Teljes: 9562 darab (34 százalékos növekedés)
A 2021-es év egészére is van számadat: 93 ezer darab. A NIO a ténykedése óta összesen 176 722 darab elektromos autót tudott eladni. Alább a fent taglalt modellek számait részletezik az Insideevs magazin által készített grafikonok:



A 2022-es éven nagyot dobhat majd az ET7 és kis testvére az ET5 szedánok érkezése, hiszen ez a forma Kínában az egyik legnépszerűbb, így akiknek elegük van már a SUV felhozatalból, újra visszatalálhatnak a NIO-hoz. Az ET7 kiszállításai várhatóan idén decemberben kezdődnek Kínában, míg az ET5 jó eséllyel indul nemsokára az európai vásárlók kegyeiért is. Némi szerencsével még magyar vonatkozása is lesz idén a NIO-nak.
Az autók eladásán túl a NIO érdeme az első működő, valóban sikeres akkucsere-hálózat létrehozása is, melyekből tavaly 836 darabot építettek meg a már működők mellé, ebből az első európai is megépült nemrég Norvégiában. A tavalyi év eredménye még továbbá 3766 saját villámtöltő és 3656 darab úti cél töltő telepítése.