A Solaris Bus & Coach és a Skoda Electric alkotta konzorcium 48 darab akkumulátoros elektromos trolibusz megrendelését kapott Budapestről.
Magyarországon is egyre több helyen bukkannak fel az elektromos buszok és nagy örömünkre nem csak teszt-jelleggel, hanem a területileg illetékes közlekedési vállalat beruházásaként. Ennek legnagyobb hajtóereje leginkább a nálunk is többször elhangzott Zöld Busz Program, melynek célja a ma Magyarországon üzemelő közel 3000 buszból minél több leváltása elektromos meghajtásúra.
A program keretében 2021-ben már döntés született többek között arról a 60 új e-busznak a beszerzéséről is, melyek összesen 6 megyeszékhelyre kerülnek majd: Győrben 13, Székesfehérváron 12, Zalaegerszegen 11, Szolnokon 10, Szegeden 8, Egerben pedig 6 tisztán elektromos autóbusz állhat forgalomba. Az ezt lehetővé tevő támogatási szerződést a Volánbusz Közlekedési Zrt. és a Mobiliti Volánbusz Kft. konzorciumával kötötte meg a Humda Zrt. az eseményen, még novemberben.
Jogos a kérdés, mi lesz az ország fővárosával, Budapesttel. A szintén e program keretében beszerzett 40 busz már forgalomba állt, azok a budapesti nagy rendezvényeket szolgálták és szolgálják ki, januártól pedig a fővárosi agglomerációs közlekedésben állnak forgalomba. De úgy tűnik, itt nem állt meg Budapest, legalábbis a Solaris buszgyártó legújabb sajtónyilatkozata alapján biztosan nem.
Ennek értelmében hamarosan 48 darab új Trolibusz érkezik hamarosan Budapest útjaira, melyek a BKK (Budapesti Közlekedési Központ Zrt.) fenntartásában működnek. 2014-ben a Solaris Bus & Coach és a Škoda Electric alkotta konzorcium szerződést írt alá a Budapesti Közlekedési Központ Zrt.-vel 24 trolibusz szállítására. A pályázat akkor tartalmazta a szerződés meghosszabbításának lehetőségét is, további 84 jármű vásárlására, 12 és 18 méteres hosszváltozatban. A bővítéssel élt is a BKK, ami így végül először 36 trolibuszt rendelt. A megrendelés leszállítása 2015-ben kezdődött, azóta összesen 60 trolibuszt szállítottak Budapestre.
A leszállított trolibuszokkal elégedett lehetett a BKK, hiszen az elmúlt hetekben ismét élt a rendelés lehetőségével Budapest: ezúttal 12 darab szóló Trollino 12 és 36 darab csuklós Trollino 18 típusú buszra adott le rendelést a Solaris felé. A Solaris szerint a 48 új trolibuszt 2022 őszére kell átadni.
A Budapestre szánt elektromos trolibuszok alacsony-padlósak lesznek, valamint klímával, videó megfigyelő rendszerrel, tolatókamerával és tűzoltó rendszerrel büszkélkedhetnek majd. Az utasok kényelmét a modern LED-es belső világítás fokozza. Sőt, a LED-technológia a tompított fényszórókban és a nappali menetfényekben is visszaköszön majd. A járművek legalább négy kilométert megtehetnek anélkül, hogy felsővezetékre lennének csatlakoztatva. A 12 méteres Trollinókat 160 kW-os villanymotorral szerelik fel, míg a 18 méteres trolibuszok 250 kW-os motorral büszkélkedhetnek.
A Solaris autóbuszok és trolibuszok 2002 óta vannak jelen Magyarországon. Jelenleg több mint 150 járművük közlekedik Budapesten, Debrecenben, Nyíregyházán és Pakson.