Négy csillagot kapott az elektromos MG Marvel R SUV

0

Az MG márka sikeres felívelését elektromos autó fronton sokan bámulattal nézik és bizony tudás/kinézet alapján nincs is miért szégyenkeznie többek között a Marvel R elektromos SUV-nek sem. A Marvel R elérhető összkerék (AWD) és hátsókerék-meghajtású (RWD) kivitelben, felszereltségi szintekből három közül választhatunk.

Az autó egyik nagy erénye az ára, ami Angliában az egyik legjobb vétellé tette az elektromos SUV-k között a Marvel R-t. Ennek megfelelően az érdeklődés is erős a típus irányába, ám sokan kérdőjelezik meg a Marvel R balesetben nyújtandó képességeit, mivel az Kínában készül és a kész autókat hajózzák be Angliába, majd később Európába. Ez persze nem meglepő, hiszen az MG immár évek óta a kínai SAIC Group tulajdona.

Mostantól azonban mindenki, aki érdeklődik a Marvel R ezen képességei iránt, nyitva áll a kapu, hiszen a napokban elvégezték ezen az autón is az Euro NCAP megfelelő töréstesztjeit. Hogy miként teljesített az 1850 kg tömegű SUV, azt a videó után kitárgyaljuk:

A törésteszt az alábbi fázisokból állt:

  • Elülső ütközési teszt – az autó szélességének 50%-a ütközik a szembejövő és deformálódó akadályba (mindkettő 50 km/h sebességgel halad).
  • Elülső ütközési teszt – az autó 50 km/h sebességgel ütközik egy merev, teljes szélességű akadálynak.
  • Oldalsó ütközési teszt – egy mozgatható, deformálható akadály 60 km/h sebességgel ütközik a vezetőoldali ajtóval.
  • Lámpaoszlop teszt: a tesztelt autót oldalirányban egy merev oszlopba rohan 32 km/h sebességgel.

Pontszámok tekintetében így vizsgázott az Marvel R:

  • Felnőtt utasok védelme: 80 százalék
  • Gyermek utasok védelme: 75 százalék
  • Gyalogosok védelme: 55 százalék
  • Biztonsági Asszisztensek: 80 százalék

Összességében az SUV végül 4 csillagot nyert el az ítészektől és a fenti számok alapján könnyen mondhatjuk azt, hogy nem szép az eredmény, viszont mindenképpen felhívnánk a figyelmet az asszisztens rendszerekre kapott 80 százalékos eredményre, amit olyan típusok tudtak csak hozni, mint a Mercedes-Benz EQS, vagy éppen a BMW iX.

A C-szegmensbe tartozó Marvel R hosszúsága 4674, szélessége 1919, magassága 1618 mm. A tengelytáv 2800 mm. Az utastérben egy 19,4 colos központi kijelzőt, valamint a sofőr előtt egy 12,3 colos verziót láthatunk a műszerfal szerepében. Az autót távolról is vezérelhetjük majd az MG iSmart applikációval, okostelefon segítségével. Az autóhoz rendelhető MG Pilot rendszer pedig akár 14 vezetéstámogató rendszert is tartalmazhat, különböző felárak ellenében.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!