2035-re kivonja a belsőégésű modelljeit a Kia Európából

0

A Kia megígérte, hogy 2035 után nem ad el benzines vagy dízelüzemű autót Európában.

A nagy autógyártók az elmúlt hónapokban egymás után jelentették be arra vonatkozó céljukat, hogy kivezessék a belsőégésű motort a kínálatukból. Ezek az ígéretek javarészt az európai, vagy az észak-amerikai piacra vonatkoznak. Lévén, hogy ezeken a területeken folyamatosan szigorodik a szabályozás a károsanyag-kibocsátást illetően. Ezúttal egy dél-koreai márka, a Kia hozta meg ezt a fontos döntést.

A Kia a második legnagyobb autómárka a hazai piacán, Dél-Koreában, ezért döntésük igen nagy hatással lehet sok mindenre a márka közvetlen gazdasági környezetében. A Kia a múlt csütörtökön beszélt arról, hogy Európa tekintetében 2035, míg a többi főbb autós piacon 2040-től nem kívánnak belsőégésű motorral szerelt autót forgalmazni. Bár a hibridekre nem tértek ki, vélhetően ezt a vonalat teljesen el fogják engedni, hiszen 2045-re a teljesen karbon-mentes működés a kitűzött cél a Kia részéről.

A Kia bejelentette a 2045-ös szén-dioxid-semlegességi stratégiáját. Melynek megszületésében vélhetően az játszotta a legnagyobb szerepet, hogy a kormányok szerte a világon egyre agresszívabb álláspontot képviselnek az éghajlatváltozás elleni küzdelemben, ezzel együtt az autógyártók is fokozzák erőfeszítéseiket a fosszilis tüzelőanyagokról való átállásra.

„A stratégia értelmében a Kia célja, hogy 2045-ig 97 százalékkal csökkentse szén-dioxid-kibocsátását a 2019-es szinthez képest és elérje a nettó nulla kibocsátást az értékláncaiban, a gyártástól a logisztikáig és a hulladékkezelésig „– áll a társaság közleményében.

A vállalat célja, hogy a fosszilis tüzelőanyagokból származó energiát megújuló energiával helyettesítse, kielégítendő az energiaigényüket külföldön 2030-ig és Dél-Koreában 2040-ig. Ennek érdekében a vállalat napelemes energiatermelő rendszereket hoz létre koreai, egyesült államokbeli, kínai és indiai üzemeiben.

Továbbá a Kia azt tervezi, hogy 2025-ig 11 modellel, köztük hét E-GMP-alapú modellel bővíti elektromos járműkínálatát, melyek első darabjai (EV6, EV9 – ez utóbbi még csak tanulmányautóként) már ismertek a nagyközönség előtt. Megerősített elektromos járműkínálatával 2025-re 6,6 százalékos részesedést kíván elérni a Kia a globális akkumulátoros elektromos járművek piacán és 2026-ra jöhet az 500.000 darabos globális éves értékesítési ráta. A Kia jelenlegi, elektromos járművek piaci részesedésére vonatkozó adatai még nem állnak rendelkezésre. Ami tudható, hogy 2019-ben az elektromos járművek eladásai a teljes eladások mindössze 1 százalékát tették ki a Kia portfóliójában.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!