A Renault további részleteket közölt a Kangoo Rapid E-Tech Electric tisztán elektromos modelljéről, amelyet 2022 tavaszán mutatnak be Európában.
Egyre több kis és középvállalkozás tulajdonosától hallom, hogy miként csökkenthetnék a cég járműveinek költségeit. Ilyenkor általában (szerencsére) az elektromos meghajtásnál kötnek ki és elkezdik beszerezni a lehetséges infókat. Ebben a szektorban játszik már évek óta nagy sikerrel a Renault Kangoo furgon tisztán elektromos változata, a Z.E., újabb nevén a Kangoo Rapid E-TECH ELECTRIC.
A jelenleg Magyarországon is kapható Kangoo egy ideje a piacon van és elég sokan szeretik, hiszen az elektromos autókra jellemző magas bekerülési költség ellenére is viszonylag hamar meglátszik a megspórolt pénz, amit egy ilyen jármű üzemeltetésén lehet megfogni. A frissítés minden modellnek jót tesz, nincs ez másként a Kangoo esetében sem, az utód külsejéről már eddig is lehetett tudni, hiszen a belsőégésű variáns már elérhető az új kinézettel. Ám az elektromos kivitel konkrét tudásról eddig nem nagyon beszélt a Renault.
Kezdjük is a legfontosabbal, 2022 tavaszától lesz elérhető Európában az elektromos Kangoo. Hasonlóan elődjéhez, ez is két méretű hosszúsággal lesz rendelhető, mindkettő mérete megegyezik a mostani variánsokkal.
Hajtáslánc szempontjából a teljesítmény 90 kW, míg a nyomaték 245 Nm, előbbihez az energiát egy 45 kWh-s akkupakkból nyeri a motor, ami az autó aljában került elhelyezésre. Ezzel az akkupakkal az új Kangoo 300 km-es hatótávot tud megtenni egyetlen töltéssel. Érdekesség, hogy a tavaszi bemutatkozáskor még 75 kW teljesítményről, 44 kWh-s akkupakkról és 265 km-ről beszélt a Renault. Ezek alapján azóta kicsit reszeltek az autó tudásán, szerencsére pozitív irányban.
Az autó tölthetősége is egy igen fontos tényező. Szerencsére az AC fedélzeti töltő itt is hozza a ma elvárt minimumot, vagyis a 11 kW-ot, alapáron. Opciósan kérhető egy 22 kW-os egység is az autóba, a DC villámtöltés pedig 75 kW lehet maximálisan. Egy erre alkalmas töltőoszlopra dugva a kocsit így 30 perc alatt közel 150 km hatótáv tölthető az autóba.
A sofőrt 6 előre programozott vezetési stílus segíti a mindennapokban, kezdve az ECO módtól, ami a tavaszi premierkor úgy nézett ki, hogy az autó 55 kW-ra vette vissza a maximális teljesítményt. Egy másik program a „B-mód”, ami az erős rekuperációnak hála szinte egypedálos vezetést tesz lehetővé.
Raktér tekintetében a rövidebb kivitel maximálisan 3,9, míg a hosszabb 4,9 köbméter rakteret biztosít, 740 és 800 kg maximális terhelhetőség mellett. Az új Kangoo-val vontatni is lehet, maximum 1500 kg tömegű vontatmányt.
Jó tudni, hogy a Kangoo adja az új Mercedes-Benz eCitan alapjait is, így a csillagos kis furgon tudása is nagyon hasonló a fent tárgyalt paraméterekhez.