A XPeng a saját Tech Day rendezvényén jelentette be, hogy jön a 800 voltos platformja és az akár 480 kW-os saját ultratöltő állomása.
Egyre több autógyártó ismeri fel annak előnyeit, ha az általuk tervezett elektromos autó rendszerfeszültsége 800 V. Ezen az úton járt eddig többek között a Porsche (Taycan), az Audi (e-tron GT), Hyundai (Ioniq 5), a BYD és a Geely is. Egy ilyen feszültséggel operáló autónak számos előnye van a most még inkább elterjedtebbnek számít 400 V-os darabokhoz képest. A legfontosabb talán az, hogy egy erre alkalmas töltőn bámulatosan gyorsan feltölthető az elektromos autó.
A kínai XPeng Motors egyre rutinosabb gyártónak számít és egyre több elektromos modellel büszkélkedhetnek. Azonban, ha nem akarnak lemaradni az új generációtól, nekik is időszerű a 800 V alkalmazása, amit most be is jelentettek. Bár hivatalos kommunikáció egyelőre nem történt a gyártó részéről, erről a fejlesztésről csupán az általuk szervezett Tech Day nevű rendezvényen beszéltek.
Az XPeng Tech Day-en a gyártó a soron következő fejlesztéseiről beszélt. Melyek ha megvalósulnak, újabb kiváló termékekkel lehet gazdagabb a világ, köztük Európa is, hiszen az XPeng már nálunk is elkezdte a terjeszkedést. Az egyik ilyen fejlesztés az említett 800 V-os rendszerfeszültség használata, mely az XPeng autóinak esetében is vélhetően kiváló töltési teljesítménnyel párosul. Ezzel az XPeng szerint 5 perc alatt 200 km hatótávolság is tölthető az autóba. A 800 V-os rendszerfeszültség adja majd az új komplett padlólemez alapját is, ami az Xpeng esetében szilicium karbid (SiC)-alapon érkezik meg.
A gyártó a saját tervezésű töltőhálózatát sem kívánja a jelenlegi tudásszinten hagyni. Az ismert dizájnú töltőoszlopok legújabb generációja (X-Power) képest leadni a 480 kW töltési teljesítményt. Ezek az oszlopok nagyfeszültségű, IP67-es védelemmel és biztonsági felügyelettel ellátottak. A XPeng hálózata jelenleg 439 töltőállomáson 1648 saját villámtöltőből áll, Kína-szerte.
Szó volt az önvezető technológiáinak következő generációjáról, ami az XPILOT. A rendszer jelenleg a 3.0-s szinten áll, de 2022 első felében jön a 3.5 és 2023 első felében a 4.0-ás verzió.