Jelentős változások előtt áll a 1,5 millió forintos kínai e-autó

0

Jelentős változáson esik át a Kínában legtöbb példányszámban eladott tisztán elektromos autó, a Hongguang Mini EV. Készülhetünk nagyobb akkumulátorra, hosszabb tengelytávra és erősebb elektromos motort is kapunk.

A kínai Hongguang Mini EV sokáig volt az ország legtöbbet eladott tisztán elektromos autója. Esélye sem volt senkinek megszorongatni a kínai gyártót. Amit elsősorban annak köszönhettek, hogy kiváló áron adták az elektromos autót, amiért persze gyakorlatilag egy kétüléses kocsit kapott a vásárló. Azonban az autó köré felépített „cukiság faktor” ezen is könnyedén túllendítette a célközönséget.

Sokáig havi 30 ezer környéki darabszámban sikerült eladni a kínai elektromos miniautóból, melyhez a kínai támogatások levonása után csak 28 800 jüanért, azaz nagyjából 1,4 millió forintért hozzá is lehet jutni. A Hongguang Mini EV körülbelül 170 kilométert képes megtenni egy töltéssel, és a végsebessége eléri az óránkénti 100 kilométert. Tengelytávja 194, hossza 292, szélessége 150, magassága 162 centi. Teljes tömege körülbelül 665 kilogramm. A gyártó azt állítja, hogy négy ember elfér benne, és a hátsó ülések lehajthatók, ha tároló helyre lenne szükség.

Azonban a múlt hónap eladásai rámutattak, hogy a Tesla értékesítések Kínában ennek a hatalmas darabszámnak is alá tudtak verni. Mindezt úgy, hogy a Tesla és a Hongguang autóinak ára között sokszoros a különbség. Ideje volt tehát valamit tenni, hogy ismét a Hongguang legyen a legkeresettebb. Méghozzá akkumulátornöveléssel.

Helyi kínai médiumok beszámolója szerint pontosan ez történik most az elektromos Hongguang Mini EV esetében is, amit eddig 9 és 14 kWh-s akkupakkal lehetett megvenni. Ez a kapacitás lesz nemsokára 26 kWh, amivel az NEDC hatótáv akár 300 km is lehet. Ezen kívül további fejlesztések is várhatók, legalábbis az illetékes kínai hatóság szerint. Ezek a fejlesztések nagyobb tengelytávot (+70 mm) és erősebb motort jelentenek majd (15 helyett 30 kW).

A nagy kérdés az árazás, mivel a nagyobb akkupakk több költséget is jelent a gyártónak. Ezért nagyon nem mindegy, hogy mennyit kérnek a nagyobb tudású autóért. De vélhetően az ottani állami támogatás segít ledolgozni az árkülönbséget, hiszen a nagyobb akkupakkért nagyobb támogatás vehető igénybe, ez nagyjából 2000 eurót jelent európai pénznemben. A végleges árat egyelőre nem kalkulálta ki a gyártó (SAIC – General Motors vegyesvállalat), de vélhetően nem akarnak sokat várni vele.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!