Az eredeti tervek szerint Kalifornia 2035-től tiltaná be a belső égésű motorral szerelt járművek értékesítését. Viszont nagyon úgy tűnik, hogy ezt a céldátumot előre hozzák 2030-ra.
A Kaliforniai Demokrata Párt elfogadta azt a határozatot, melyben felszólítást tesznek akkor érdekében, hogy 2030-ig szüntessék meg az új belsőégésű motorral szerelt autók értékesítését. A párt a napokban küldi el a határozatot Gavin Newsom kormányzónak, Pro Tem Toni Atkins szenátus elnökének és Anthony Rendon közgyűlési elnöknek. Majd a döntés után születik meg az egyezmény, hogy életbe léptetik-e vagy sem.
Három kaliforniai nagyváros, Culver City, Oakland és Berkeley úgy készül, hogy 2030-től életbe lép a határozat. Az Electrek szerint az állásfoglalás megemlíti, hogy Kalifornia gazdasága profitál a gyorsabb bevezetésből, és hogy a szennyezés aránytalanul érinti a hátrányos helyzetű közösségeket.
Gavin Newsom kormányzó 2020 szeptemberében adta ki, hogy az összes új személygépjárművet 2035-ig zéró kibocsátással kell értékesíteni Kaliforniában. A kormányzó utalt rá, hogy a közlekedési ágazat volt a „felelős Kalifornia összes széndioxid-szennyezésének több mint feléért.”
A kaliforniai bejelentést követően, számos más amerikai állam is követte az állam példáját. Például Massachusetts az év elején megerősítette, hogy 2035-ig betiltja az új, benzinüzemű autók értékesítését, míg 12 államkormányzó levelet küldött Biden elnöknek, amelyben azt kérték, hogy 2045-ig fejezzék be az összes robbanómotoros meghajtású új autó értékesítését országszerte.
A Kaliforniai Légierőforrások Tanácsa szintén belső égésű tilalmakat dolgoz ki a közepes és nehéz tehergépjárművekre, amelyek 2045-re lépnek életbe.