A Mercedes-Benz G-osztály vagy G-Wagen neve a terepjáró német megfelelőjéből, a Geländewagenből származik. A G-osztály gyártása 1979-ben, a 460-as sorozattal vette kezdetét. A tervezésnél a tartósság, az elérhetőség és a meredek szakaszokon is megbízható teljesítmény állt az előtérben.
Az elmúlt evtizedek popkultúrájának szempontjából a Mercedes-Benz G-osztály az egyik legikonikusabb terepjáró, melyet általában rosszfiúk, gengszterek vagy gazdag, befolyásos és ismert személyek használtak, érzékeltetve ezzel a saját, és a bizniszük presztízsének nagyságát. Nem utolsósorban pedig mindezek közepette rengeteg pénzt égettek el a monstrumba töltve. Most azonban úgy tűnik, az eszetlen pénzégetést kivehetjük a pakliból, ugyanis jön a tisztán elektromos hajtással ellátott Geländewagen.
A jelenlegi Mercedes-Benz G-osztály modellgenerációjának világpremierjén, 2018 januárjában Detroitban, a nagy „G” rajongó Arnold Schwarzenegger megígértette az akkori igazgatótanács elnökével, hogy elektromos G-osztálynak mindenképpen készülnie kell. Dieter Zetsche nyilatkozata alapján, bizton állította, hogy az összes Mercedes modellsorozat elektromosítása meg fog történni, ami magába foglalja a G-osztályt is.
Alig három és fél évvel később a Mercedes-Benz beváltja ezen ígéretét és bemutatta az elektromos G-osztály koncepció változatát. „Ahol a piaci feltételek megengedik, a Mercedes-Benz készen áll a teljesen elektromos váltásra” – hangsúlyozta Markus Schäfer, a Daimler AG igazgatótanácsának tagja. Továbbá elárulta, hogy „Meggyőző termékeinkkel szeretnénk ösztönözni a vásárlóinkat, hogy mielőbb váltsanak az elektromos mobilitásra. Egy olyan ikon, mint a G-osztály, tökéletesen teljesíti ezt a feladatot.”
Az elektromos G-osztály tanulmányváltozata is rendkívül hozzátartozik a modellsorozat tervezési hagyományaihoz és első pillantásra is feltűnik, hogy ez egy vérbeli G-osztály. A gyártáshoz közeli tanulmány teljes egészében átveszi a klasszikusnak mondható G-osztály sziluettjét. Beleértve annak ikonikus elemeit.
A Concept EGQ elölről nézve ismerősnek tűnik a tipikus kerek lámpái miatt. A hagyományos hűtőrács helyett megjelenik az EQ modellekből már jól ismert teljesen zárt hűtőrács. A bemutatott tanulmányautón egy 3D hatású megvilágított csillag is helyet kapott, körülötte az EQ modellekben ismerős kék színű „kerek négyzetek”. Azonban biztos állítom, hogy a végső sorozatgyártott modell első hűtője a ma bemutatott elektromos EQE-re fog hasonlítani.
A pontos részletekről a Mercedes egyelőre nem árult el semmi konkrétat. Viszont, ha hihetünk a pletykáknak, akkor egy 100 kWh, vagy afeletti akkumulátort raknak az EQG gyomrába. A megtehető hatótáv tekintetében nagyjából 320-450 kilométert várhatunk a megnövekedett légellenállás miatt.
„Büszkék vagyunk az eddig gyártott több, mint 400 000 G-osztályra”-hangsúlyozza Dr. Emmerich Schiller, a Mercedes-Benz G GmbH ügyvezető igazgatója és a Mercedes-Benz AG terepjáró-termékosztályának vezetője. „Több mint 40 éves modelltörténetében a G-osztály mindig az akkori legmodernebb és legmegfelelőbb hajtástechnikát alkalmazta. A korai idők előtti szívó benzinétől az AMG 4,0 literes V8-asig, a jelenlegi csúcsmodell a G 63-ig bezárólag. A „Csak elektromos” stratégiánk hátterében ennek az off-road legendának az elektromosítása egyszerűen a következő logikus lépés. Ikonunk „erősebb, mint az idő” minden tekintetben. „