Az elektromos autók tekintetében úgy tűnik, hogy nincs megállás. Egyre több gyártó jelenhet meg a közeljövőben az akkumulátoros modelljeivel. Ami továbbra is azt vetíti elő a következő évekre, hogy szinte bármennyi akkumulátorkapacitást képes lenne felszippantani az autóipar.

Hatványozottan igaz ez a Teslára. Tekintve, hogy a kaliforniai gyártó csak tisztán elektromos autókat gyárt. Ráadásul a dolgok jelen állása szerint mindenki másnál többet. Ezen infók tudatában nem meglepő, ha a kínai médiában megjelent egy olyan cikk, miszerint a Tesla további akkugyártókkal tárgyal arról, hogy bérgyártásban vállalják be a Tesla-által kifejlesztett 4680-as akkucellát.

A cikk szerint a Tesla a kínai Yiwei Lithium Energy vállalatot környékezte meg, hogy erőforrásait a 4680-as cella gyártására csoportosítsa át. Legalábbis, ha hihetünk a pletykáknak. A hír a 36 Krypton nevű kínai portálon jelent meg ami egy olyan iparági szereplő infóira alapozza az értesülést, aki kapcsolatban van a kínai Yiwei Lithium Energy vállalattal. Ezért jelentős rálátása van a belsős folyamatokra.

A tárgyalás lényege egyszerű: a Tesla megadja a szükséges leírásokat, a Yiwei pedig minél több akkumulátor gyárt. A Teslával való tárgyalásnak lehet alapja. Ugyanis a vállalat igazgatója, Ji Yajuan korábban többször elmondta a helyi médiának, hogy sikerrel kísérleteztek a 4680-as és a 4695-ös formátumú cellák gyártásával.

Sok olvasónknak biztosan nem ismerős a Yiwei neve, én is így voltam vele. Pedig olyan kínai gyártóknak szállít LFP kémiás cellákat, mint az Xpeng Motors, akiket viszont biztosan nem kell bemutatni senkinek. A G3, az új G3i és a P7 szedánba is a kínai cég szállítja az akkucellákat.

A bevezetőben linkelt cikk ráadásul nem csak a Yiweit említi, mint megkeresett gyártót. Hanem egy másik, szintén kínai akkugyártóval is tárgyal a Tesla. Nevezetesen a BAK Battery akkumulátor gyártóval. A BAK Battery cégről az e-cars.hu oldalon is írtunk idén tavasszal, pont annak kapcsán, hogy saját fejlesztésű akkucellával rukkoltak elő. Pont a 4680-as méretben. Mintha csak egy üzenetet küldtek volna a Teslának, hogy kereshetik őket nyugodtan akkugyártás ügyben.

Amit biztosan tudni, hogy a Tesla saját maga is gyártani fogja az új cellát, valamint az LG Energy Solution és a Panasonic már biztosan megkapta a feladatot. További pletykák szerint már a CATL is készen áll arra, hogy a 4680-as cella bérgyártója legyen.

Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!