A Volkswagen Csoport részeként az Audi sem maradhat le az elektromos mobilitásra való átállásban és most már „neve is van a gyereknek”. Az Audi bejelentette a Vorsprung 2030 nevű elektromobilitási projektjét.
Korábban is tudtuk Markus Duesmann igazgatótól, hogy a márka pár éven belül kivezeti a tisztán belsőégésű motorokat a kínálatból. Ugyanakkor a 48V-os mild hibrid és plug-in hibrid rendszerekben egyelőre tovább él pár évig a most futó motorgeneráció. Minderről márciusban beszélt a német Frankfurter Allgemeine Zeitung magazinnak adott interjúja során az igazgató. A beszélgetés során többször hivatkozott arra, hogy a döntés hátterében az Euro7 szabályozás áll, ami egyszerűen kivitelezhetetlen fejlesztések elé állítja a belsőégésű motorokat.
A most bejelentett programról egy sajtónyilatkozat is megjelent, amely tartalmazza a legfontosabb információkat. A program kiemelt eleme az, hogy az Audi új modelljei 2026-tól csak tisztán elektromos formában lesznek elérhetők.
A belsőégésű motorok gyártását folytatják, melyek vélhetően a világ azon pontjain kötnek ki, ahol a környezetvédelmi szabályozás még megengedi ezen erőforrások használatát. Ám az Audi nem fogja kivárni, míg ezek az országok is megteszik a szükséges lépéseket, hiszen 2033-tól az Audi nem fog belsőégésű motort sem gyártani. Mindez azt jelenti, hogy még a plug-in hibridek és a 48 Voltos mild hibridek sem lesznek elérhetőek innentől. Természetesen az addig legyártott motorokhoz és hajtásláncokhoz továbbra is elérhetőek lesznek a szükséges alkatrészek a gyártó által megállapított élettartam alatt.
Azonban a jövőben az elektromos Audik szoftveres oldala is fontos lesz. Ennek támogatására alakult meg korábban a CARIAD és már dolgoznak az E3 2.0 szoftveres platformon, amik a jövő Audijainak szoftveres alapját adja.
Az Audinál nem ma kezdték az elektromos modellek kifejlesztését, melyre a legjobb példa az e-tron márkanév, ami sokkal régebb óta létezik, mint az sokan hinnék. Napjainkban először a plug-in hibridek jelzője volt ez (pl. A3 e-tron, Q7 e-tron) de egyre inkább alakult át azzá, aminek eredetileg is tervezték. Vagyis tisztán elektromos járműcsaláddá. Az első tag az e-tron SUV volt és azóta már a Q4, valamint az e-tron GT is csatlakozott a családhoz, mindegyikből Sportback kivitel is elérhető már.
Ez pedig csak a kezdet, ugyanis már ott a csőben az Audi A6 e-tron, valamint az Artemis és Sphere projektek keretében megvalósuló autók.