Többször említettem, hogy a Rivian nagymestere a támogatói pénzek begyűjtésének. Úgy tűnik, hogy ez a teóriám most ismét csak megerősítést nyert. Az amerikai autógyártó ugyanis nem rég jelentette be, hogy 2,5 milliárd dollár (750 milliárd Forint) befektetői támogatást szerzett be egy nagyobb befektetői csoporttól, melyben olyan nevek is vannak, mint mondjuk a Ford, vagy éppen az Amazon. Utóbbi két név nem ismeretlen fogalom a Rivian vonatkozásában, hiszen a Ford eddig is 500 millió dollárral szállt be a Rivian költségeibe, míg az Amazon 700 millióval. Az Amazon az összegen felül munkát is biztosított a Riviannak, amikor tőlük rendelte meg azt a 100 000 tisztán elektromos furgont, amivel kibocsátásmentesen kívánja megoldani a küldemények kézbesítését.
„A Rivian most egy 2,5 milliárd dolláros finanszírozási kört zárt épp le. A finanszírozást az Amazon Climate Pledge Fund, a D1 Capital Partners, a Ford Motor Company és a T. Rowe Price Associates, Inc. által menedzselt alapok és számlák vezették. De a befektetőink között van még a Third Point, a Fidelity Management and Research Company, a Dragoneer Investment Group is.”
Az újabb összeg beszerzésének hírét pedig egy második gyár megépítésének kilátásba helyezésével fejelték meg a srácok, melyet az Egyesült Államokon belül tervez felépíteni a Rivian. A márka mindig is a gyártást helyezte előtérbe, amire a legjobb példa a most is létező üzemük, ami fényesebb napokon egy Mitsubishi gyár volt Illinois Államban, Normal városa mellett. Az üzem megépítése volt az első, csak utána léptek színre az R1T és R1S típusokkal. Az már más kérdés, hogy az R1T pickupok gyártása folyamatosan csúszik, most éppen szeptember az új céldátum.
A Reuters ráadásul arról ír, miszerint a Rivian az akkugyártással is kacérkodik, ez is helyet kapna a második gyárukban. Arról már mennek egy ideje a pletykák, hogy a Rivian is tevékenykedik a szilárdtest akkumulátorok előállításával, de erről egyelőre tényleg semmi hivatalos információ nem elérhető, csupán a meghirdetett pozíciók és azok leírása: