Nem igazán akar a Rivian szekere beindulni, már ami a kiszállításokat illeti. A tervezéssel, fejlesztéssel és legfőképp a PR-ral nincsen gond, azonban a kiszállítások megkezdésével nagyon is meggyűlik a baja a márkának, ami mutathat fennakadást a gyártásban is.

Az R1T pickup a bemutatásakor rendkívül nagyot szólt és vélhetően nem kis része volt abban, hogy a nagy pickup gyártók (pl. Ford, General Motors) is úgy döntött, hogy ezt nem hagyja ki és ők is előállnak a saját megoldásukkal. Így született a Ford F-150 Lightning, vagy éppen a Hummer (csak így magában). Azonban felmerül a kérdés, hogy az állóvizet felkavaró játékos hol van?

Sajnos az R1T kapcsán folyamatos csúszásokról kell beszámolnunk. Mindez nem igazán tesz jót a Rivian megítélésének, azonban az Amzonnal közös projektjük (100 000 elektromos furgon legyártása) egyelőre bőven elég a részvényesek megnyugtatására.

Eddig úgy állt a dolog, hogy júliusban megindulnak a kiszállítások, ám most maga a vezérigazgató RJ Scaringe jelentette be a késést és magyarázta meg annak okát, a megrendelőknek küldött levelében:

„Sok oka van annak, hogy gyártási kapacitásunk felépítése a vártnál tovább tart. A járvány lépcsőzetes hatásainak összetett hatása nagyobb volt, mint bárki számított rá. A világjárvány a létesítményépítéstől kezdve a felszerelésen át a járműalkatrész-ellátásig (különösen a félvezetőkig) kihatott mindenre. Ezen előre nem látható kihívásokon túl három új jármű bevezetése is folyamatban van, valamint egy többféle járművet gyártó üzem felépítése és beüzemelése is egy különösen nehéz feladat. A sok apró gond és feladat pedig végül összeadódik és késés formájában köszön vissza.”

Úgy látszik tehát, hogy több „kisebb” probléma jelentkezik most egyszerre a Rivian háza táján, ami végül oda vezetett, hogy legkorábban az ősszel kezdheti meg a kiszállításokat a márka. Viszont az akkumulátorokkal legalább nem lesz probléma, hiszen már azt is tudni, hogy a Samsung SDI cellái kerülnek majd a Rivian autóiba. Remélhetőleg ez a mostani késés nem lesz jelentős hatással a Rivian európai célkitűzéseire, mert bizony már ilyenek is vannak:

Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!