Markus Duesmann, az Audi vezérigazgatója arra számít, hogy két – három éven belül az elektromos autók eladása ugyanolyan nyereséges lesz, mint a belsőégésű motorral szerelteké, ezért már most sokkal szigorúbb jövedelmezőségi célokat tűzött ki ezen modellek elé.
Az eladások megtérülésének 2025-re a jelenlegi 5,5 százalékról több, mint 11 százalékra kell emelkednie – írja a német Der Spiegel az ügyben jártas emberekre hivatkozva. Ezt a megnövekedett vásárlói érdeklődés és az ebből következő értéknövekedés lehetővé is teszi. Duesmann szerint „Két-három év múlva az akkumulátoros elektromos autóink ugyanolyan jövedelmezőek lesznek, mint a belső égésű motorokkal szereltek.”
Ugyanakkor a jelentés szerint az Audinak olyan stratégiát kell követnie, melyben ugyan az elektromos autók részesedése egyre növekszik, sőt, néhány év múlva az Audi csak tisztán elektromos modelleket fog kínálni, azonban nem szabad elriasztani a belső égésű motorok vásárlóit, hiszen még pár évig ők fogják állni a nyereségek nagy részét, és amikor ez átfordul, akkor is még jelentős bevételt fog kitenni az eladások e része.
Az már korábban is látszott, hogy Duesmann elkötelezte magát az elektromos autók mellett. Márciusban egy interjúban bejelentette, hogy új belső égésű motorokat nem fognak tervezni, csak a már meglévő motorokat kívánják továbbfejleszteni. Ez természetesen hatással lesz a Volkswagen konszern további márkáira is, amelyek közül néhány számára az Audi gyártja a motorokat.
Júniusban az autógyártó részleteket is közölt az elektromosítási stratégiájáról: Eszerint az utolsó belső égésű motorral szerelt típus gyártását 2025-ben fogják elkezdeni, 2026-tól már kizárólag tisztán elektromos modellek fognak megjelenni. A 2025-ben bemutatott típusokat 2033-ig fogják kivezetni a piacról, és ezzel az Audi 12 éven belül tisztán elektromos márkává tud átalakulni. Ugyanakkor a német autómárka nyitva hagyott magának egy kiskaput: ha még 2033 után is igény lenne rá, a kínai piac számára továbbra is elérhetőek maradhatnak a klasszikus motorral szerelt modellek, hiszen ezeket az igényeket ki tudják elégíteni helyi gyártással is.
Az autógyártó azt is bejelentette, hogy 2023-tól az autóértékesítések ügynökségi modellben fognak megvalósulni. Eszerint az ügyfél közvetlenül az Audival köt szerződést, a helyi kereskedő csupán közvetítőként, azaz ügynökként vesz részt a folyamatban. Ennek részletei egyelőre nem ismertek, és az új szerződések előnyösségéről a kereskedőhálózat szereplőit is meg kell győzni. A rendszer működéséről jövőre várhatunk további információkat.