A tavaly novemberi brit bevezetést követően az LEVC (London Electric Vehicle Company) most Európában is piacra dobja új elektromos kisteherautóját, a VN5-öt. AZ LEVC díjnyertes, Coventryben, Anstyben található gyártóüzemében – az Egyesült Királyság egyetlen, kifejezetten elektromos járművekre szakosodott gyárában – tervezett és gyártott VN5 növelheti bármely vállalkozás zöld lábnyomát.
Az LEVC VN5 ugyanazt a bevált eCity hatótávnövelő hajtáslánc-technológiát használja, amelyet a TX elektromos taxiban is. A páratlan rugalmasságot biztosító VN5 mindkét világból a legjobbat kínálja: zéró kibocsátás a hatótávolságtól való félelem nélkül, valamint több mint 489 km-es teljes hatótávolsággal büszkélkedhet.
A VN5 rendkívül versenyképes és vonzó tulajdonosi modellt kínál mind a nagy flották, mind a kisvállalkozások számára, nagyvonalú alapfelszereltséggel, alacsony üzemeltetési költségekkel, átfogó garanciával és erős maradványértékkel. A VN5 számos európai EV-támogatásra és –programra is jogosult.
Joerg Hofmann, az LEVC vezérigazgatója elmondta: „A VN5 új mércét állít fel a környezetbarát haszongépjárművek között, mivel a járművezető nem szorong a hatótávolság miatt, a jármű valóban vonzó a vezető számára, és az ikonikus londoni taxinkkal megegyező, kiemelkedő formatervet kínál. Egy kiváló minőségű, strapabíró kisteherautót hoztunk létre, amely nulla károsanyag-kibocsátásra és hosszú távú utazásra alkalmas. A kedvező üzemeltetési előnyök mellett a VN5 megfelel a vállalkozások és a fogyasztók a tisztább és fenntarthatóbb haszongépjárművek iránti egyre növekvő igényének.”
A VN5 középpontjában a rugalmas elektromos energia áll. AZ LEVC TX elektromos taxijával megegyező architektúrára és a bevált eCity hatótávnövelő technológiára alapozva 98 km tiszta elektromos hatótávolság és több mint 489 km rugalmas teljes hatótávolság érhető el.
A VN5 intuitív eCity technológiájának köszönhetően a hatótávolságtól való félelem kiküszöbölésével ez az új elektromos furgon „házhozszállítás” szolgáltatást nyújt, a hosszú távú használhatóságot nulla károsanyag-kibocsátási képességgel ötvözi. A VN5 ott jeleskedik, ahol a vállalkozásoknak jelentős számú „alapkilométert” kell megtenniük a raktártól az első kézbesítési címhez történő eljutásig. Egy valós szállítási forgatókönyv alapján, amely a müncheni repülőtér közelében lévő raktárból négy központi müncheni célállomásra irányul, egy teljesen feltöltött és feltankolt VN5 képes egy teljes napi munkát elvégezni és hatszor megtenni a 75 km-es oda-vissza utat, mielőtt újra kell töltenie/tankolnia, ami messze meghaladja a tisztán elektromos furgonok hatótávolságát.
És mivel az 50 kW-os egyenáramú töltési képességnek köszönhetően a nulláról 30 perc alatt 100 százalékos töltöttségre képes, a teljes töltés a járműtelepen történő be- és kirakodás vagy egy rövid vezetői szünet alatt elvégezhető, és máris újra úton lehet, így keményen dolgozik a tulajdonosa számára. A VN5 hosszú, 40 000 km-es szervizintervallumának köszönhetően még minimálisabb a használaton kívül töltött idő.
A VN5 mindössze 10,1 méteres fordulókörrel rendelkezik, ami a kategóriájában egyedülálló. A TX-hez hasonlóan a VN5-öt is úgy tervezték, hogy páratlan mobilitást biztosítson a forgalmas városi környezetben, és könnyedén működjön a szűk városi terekben is.
A VN5 akár 5,5m³-es rakodókapacitása könnyedén befogad két Euro2/3 méretű raklapot (1000x1200mm) is 830/735kg bruttó/nettó hasznos teherrel. Nagyméretű oldalsó rakodóajtóval (amely lehetővé teszi egy raklap oldalra rakodását) és egy 60/40 arányban osztott hátsó ajtóval készült, amely a járművezető számára megkönnyíti a be- és kirakodást.
A VN5 három változata – Business, City és Ultima – magas szintű alapfelszereltséggel és mindig a vezető igényeit szem előtt tartva áll rendelkezésre. Minden VN5 modell alapfelszereltségként rendelkezik autonóm vészfékezéssel (AEB), első és oldalsó vezető- és utasoldali légzsákokkal, sebességtartó automatikával, kilenccolos érintőképernyővel és kétzónás klímaberendezéssel, valamint 50 kW-os egyenáramú gyorstöltési és legalább 11 kW-os váltakozó áramú gyorstöltési lehetőséggel. A City felszereltség fűthető szélvédővel, első és hátsó parkoló radarral, függönylégzsákokkal és sávelhagyásra figyelmeztető rendszerrel egészül ki, míg a zászlóshajó Ultima alapfelszereltségként visszapillantó kamerával, luxusülésekkel, metálfényezéssel és 22 kW-os AC töltési lehetőséggel rendelkezik.
Ezen túlmenően az LEVC számos vezető európai átalakító üzemmel működik együtt annak érdekében, hogy a VN5-öt fel lehessen szerelni tartókkal, tetőcsomagtartókkal, világító jelzésekkel, szabályozott hőmérsékletű szállítással és egyéb, az ágazat ügyfelei által igényelt egyedi módosításokkal. A felhatalmazott partnerek közé tartozik a Bott, a Sortimo, a Modul-System és a Paneltex. Ezenkívül a jármű számos tartozékkal is kapható lesz, többek között üléshuzatokkal, szőnyegekkel és kézi készüléktartókkal, így az ügyfelek személyre szabhatják és megvédhetik járművüket.
A VN5 jellegzetes formavilága megegyezik az ikonikus londoni taxival. A vállalat több mint egy évszázada vezető taxis ágazatban szerzett örökségéből merítve, a VN5 frontrésze megegyezik a 2018- ban bemutatott, időtálló elektromos TX taxiéval. Bár a VN5 osztozik néhány dizájnelemben a híres taxival, a VN5 401 mm-rel hosszabbított tengelytávval és 110 mm-rel magasabb tetővonalával egy teljesen speciálisan kialakított kisteherautó. Merész, mégis letisztult felületekkel kombinált VN5 egy olyan modern furgon, amely kiemelkedik a tömegből.
Belül a vezetőközpontú vezetőfülke előnyeit is élvezheti, amely ergonomikus, nyugodt és stresszmentes munkaterületet kínál, amelyet London utcáin több ezer taxis tesztelt. A vezetőülés ergonomikus kialakítású és teljes mértékben beállítható, a kormánykerék távolsága és magassága szintén állítható. Az utastér a professzionális használatra optimalizált, a beállítások egy nagy, intuitív kezelőfelülettel rendelkező központi érintőképernyőn keresztül érhetők el, míg a nagy fényerejű LED világítás jó rálátást kínál a többi kulcsfontosságú kezelőszervre. Az ajtókban, a kesztyűtartóban és a középkonzolon található bőséges tároló helyek mind úgy kerültek kialakításra, hogy szükség esetén kényelmesen hozzáférjen.
A VN5-öt úgy tervezték, hogy az iparágban elsőként alkalmazott erős és könnyű, ragasztott önhordó alumínium váz és SMC (Sheet Molding Compound) hibrid építésmóddal készült konstrukciónak köszönhetően kétszer hosszabb élettartamú legyen versenytársainál. Ez a technológia ellenáll a korróziónak és kétszer annyi ütközési energiát nyel el, mint a lágyacél. A VN5 emellett olyan SMC panelekkel rendelkezik, amelyek ellenállnak a horpadásoknak, kisebb ütközéseknek és segítenek az úton tartani a járművet.
Az ellenőrző prototípusok, amelyek az LEVC legmodernebb gyárában, a Coventry melletti Anstyben, ugyanazon a gyártósoron készültek, mint a TX, szigorú fejlesztési és homologizációs programon mentek át, beleértve a hideg és meleg klímavizsgálatokat, a tartóssági és törésteszteket. A járművek összesen 850 000 kilométeres tesztelésen vannak túl.
A VN5-öt a kezdetektől fogva a legmagasabb biztonsági előírásoknak megfelelően tervezték. A passzív és aktív rendszerek együttesen védik a járműben ülőket, az összes közlekedő számára javítják a közlekedésbiztonságot és csökkentik a magas baleseti arányokhoz kapcsolódó költségeket.
A VN5-höz a kategóriában vezető 5 év/240 000 km járműgarancia és 8 év/240 000 km akkumulátorgarancia tartozik.
Hossz (mm) | 5 233mm |
Teljes szélesség a tükrökkel együtt (mm) | 2 083mm |
Teljes magasság – terheletlen | 1 990mm |
Maximális rakodási kapacitás | 5,5m³ |
Oldalsó rakomány ajtó bejárati szélessége | 1 128 mm – oldalról berakodható raklap |
Oldalsó raktérajtó magassága | 1 199mm |
A hátsó ajtó bejárati szélessége | 1 253 mm |
A hátsó ajtó bejárati magassága | 1 272 mm |
Maximális bruttó / nettó hasznos teher | 830/735kg |
Bruttó járműtömeg | 2900kg |
Fordulókör járdaszegélytől járdaszegélyig | 10,1m |
HAJTÁSLÁNC ÉS TÖLTÉS
Hatótávolság | 98km tiszta EV, 489km teljes hatótávolság (WLTP) |
Csúcsteljesítmény | 150 LE |
Csúcsnyomaték | 250nm |
Akkumulátor-kapacitás | 31kWh |
Generátor / hatótávnövelő | 1,5 literes 3 henger |
Üzemanyagtartály kapacitás | 36L |
AC töltés | 11 vagy 22 kW |
DC töltés | 50 kW (CHAdeMO) |
Hivatalos kombinált üzemanyagfogyasztás | 0,9l / 100km (WLTP) |
Hivatalos CO2-kibocsátás (G/km): | 21 (WLTP) |
Csúcssebesség | 128 km/óra |
0-100 km/óra | 13,2 másodperc |
Szervizintervallum | 40 000 km / 1 év |