A Škoda első elektromos autója a MEB padlólemezen lakó Enyaq iV, melyet a Škoda Mladá Boleslav melletti gyárában gyártanak és a Škoda értékeihez híven egy igazi ár-érték bajnok elektromos autó. Méretben ez az elektromos autó az ID.4-gyel egyenértékű, ám a csomagtartó mérete még a Volkswagen rokonnál is nagyobb 42 literrel, ami így teljes valójában 585 liter.
Most pedig tovább bővülhet a sikeres elektromos Škoda modellek sora, hiszen két új autóval bővül az elektromos család. Az újdonságokról Oliver Stefani beszélt az angol Autocar magazinnak, aki a márka vezető tervezője.
Az első darab az Enyaq alapjaira épül, ám annak sportosabb, kupésabb kivitele lesz és inkább az ID.5-höz áll majd közelebb. Az autóról amúgy már kémfotók is felkerültek a netre, így érkezése vélhetően hamarosan megtörténik, de nem lennénk meglepve, ha csak 2022-ben lehetne kapni a sportosabb Enyaq-ot a kereskedésekben.
A másik elektromos Škoda már egy érdekesebb dolog, hiszen arról semmit nem tudni jelenleg, csak annyit amit Stefani megosztott a magazinnal:
„A tágasság nagyon fontos számunkra. Ez maga a funkcionalitás. Az emberek imádják, éppen ezért ezt az elvet nem szeretnénk feladni. Minden márkának hoznia kell a szerepét, nekünk is. A nagy raktér és csomagtartó az Enyaq sajátja és összehasonlítva más partnerekkel, akik használják a platformot, nálunk leghosszabb a hátsó túlnyúlás. 100 százalékosan meg vagyunk győződve arról, hogy nagy csomagtartóval is szép, vonzó autót tudunk készíteni.”
A használható helyekkel nem lesz probléma, az már most borítékolható. Továbbá az is tisztán kiolvasható az interjúból, hogy a Škoda nem csinálja meg a maga ID.3 verzióját, hanem a két Enyaq variáns mellé harmadikként is egy SUV modellel készül. Ha stílusban nem is az ID.3 vonalaival találkozhatunk, méretben egy ilyen crossovert kell elképzelnünk. Kirívó dizájntól nem kell tartania a Škoda rajongóinak, hiszen éppen az a koncepció, hogy autóik ne tűnjenek ki a tömegből, ránézésre olyanok legyenek elektromos autóik, mint bármelyik másik autó.