Kicsivel több, mint egy hete írtunk arról, hogy mégis megvalósul az elektromos Opel Manta. Nos, az Opel meg is mutatta a vissza a jövőbe koncepciót, ami az Opel Manta GSe ElektroMOD nevet kapta.
Az 1970-es évek egyik legendás európai sportautója volt a Manta, amire a mostani tanulmányautó is épült. Nevében a MOD szó a modern újragondolásra utal. A márka kedvelőinek rögtön feltűnhet az aktuális Opel stílusjegy, a Pixel-Vizor jelenléte, amit igazán jól implementálták ebbe a közel 50 éves formatervbe. Így tehát a Manta orrán teljes szélességében egy feliratok megjelenítésére alkalmas digitalizált panel került. Továbbá elöl-hátul LED fényszórókat kapott a Manta MOD.
Az elektromos Manta karosszériája nagyjából változatlan, de a gyártó mégis hozzányúlt, hogy igazi ikonként tűnjön fel 50 év után is. A kívül sárga-fekete festéssel próbálták korszerűsíteni a látványt. Az egyedi 17 colos Ronal felniken visszaköszön az első fényszóról LED-csíkjának alakja.
Belül az Opel szakemberei eltüntették az analóg műszereket, helyükre egy 12 és egy 10 hüvelykes LCD panel került. Emellett az új, modern kárpitozás és a csúcsminőségű hifi mellett meghagyták az aredetinek számító kormánykereket és a kurblis ablakemelőket.
A legfontosabb újítás nyilván az átszabott hajtás. Az 1,6 literes benzinmotor helyére egy 145 lóerős, 225 Nm csúcsnyomatékű elektromos motor került. A 31 kWh-s akkumulátor pedig körülbelül 200 kilométeren át tudja meghajtani az elektromosan újjászületett Mantát egyetlen töltéssel. Villámtöltő nem került az autóba, viszont egy háromfázisú AC töltővel kevesebb mint 4 óra alatt újra teletölthető az akkumulátor.
Az Opel meghagyta a klasszikus négyfokozatú kéziváltót, hogy a sofőr tudja váltogatni a sebességfokozatot. Viszont egyből be is teheti négyesbe, így pedig automataként működik az elektromos Manta.
Az Opel jelenlegi vezérigazgatója, Michael Lohscheller szerint a márka számításba veszi a típus visszahozását a köztudatba, a fent bemutatott tanulmányautó alapjaira építve. Erről a Business Insider magazinnak beszélt egy interjú során.
Lohscheller elmondta, hogy legvadabb álmaiban sem gondolta volna, hogy ennyire intenzív mértékű visszajelzéseket kap majd az elektromos Manta verzióról.
„Még mindig sokk alatt vagyok, hiszen csak egy pár képet mutattunk az autóról, a teljes kép még nem is állhatott össze róla a rajongóknak. Igen, Németország úgy tűnik nagyon várna egy Mantát. Hamarosan bemutatjuk az autót a nagyközönségnek és el fogunk végezni egy alapos piackutatást. Ezek után pedig feltesszük magunknak a kérdést: Igen, vagy nem az új Mantára?”