A Volkswagen a 2021-es Shanghai Autoshow-n mutatta be az ID.-család harmadik tagját. A modell egy nagy, hétüléses SUV, a Volkswagen ID.6, melyet kifejezetten a kínai piacra szánt a gyártó.
Az ID.4 mintájára az ID.6 is az MEB platformra épült, és szintén két kivitelben lehet majd megvásárolni (CROZZ és X), a cégcsoport két különböző vállalatától. Az ID.6 CROZZ verzióját az FAW-Volkswagen forgalmazza majd. Ez az e-autó Foshanban készül, míg az X a SAIC Volkswagentől érkezik, Antingból.
A Volkswagen kihangsúlyozta:
„Az ID.6 kifejezetten a kínai vásárlók igényeihez és kívánságaihoz van igazítva, különös tekintettel a belső tér, a funkcionalitás, a dizájn és különösen a felhasználói élmény szempontjából.”
Az autó körülbelül 30 cm-rel hosszabb az ID.4-nél, ami lehetővé teszi akár hét ülés befogadását is a karosszériába. A belső tér hasonló az ID. termékcsalád többi tagjához: egyszerű, minimalista és nagyon tágas.
„Az ID.6 jellemzői közé tartoznak a 19” és 21″ között választható felnik, az állítható második üléssor és egy nagy panorámás üvegtető. Opcionális extra felszereltségként kinyíló napfénytető is rendelhető.”
A Volkswagen azt is elárulta, hogy az ID.6 fizikai gombok és kapcsolók nélkül kerül forgalomba.
„Az egyetlen felület, ahol kezelni lehet az autó beállításait, az a 12 hüvelykes, érintőképernyős kijelző, illetve a ’Hello ID’ hangvezérlés. Az innovatív ID. fénycsík – egy keskeny szalagfény a szélvédő alatt – intuitív támogatást nyújt a vezetőnek. Opcionális extraként egy kibővített valósággal (Head-up display, HUD) rendelkező kijelző is kérhető, amely egyesíti az értesítéseket a valósággal, például a navigációs rendszer kanyarodó nyilai az út megfelelő sávjára lesznek rávetítve. Az IQ.Drive asszisztens rendszerek – nevezetesen a Travel Assist – még nyugodtabbá teszik a vezetést. Az ID.6 szoftverei és hardverei innovatív, mobilis tervezésűek, lehetővé téve az ügyfelek számára, hogy még a megvásárlás után frissítsék autóikat.”
Specifikációk
A Modular Electric Drive Toolkit (MEB) platform stratégiai jelentőségű az e-autózásban, mely lehetővé tette alapvetően hasonló akkumulátor- és hajtáslánc beállítások használatát az összes ID-ben.
Kétféle akkumulátorverzió:
- 58 kWh
- 77 kWh (várhatóan ez már a nettó kapacitás)
Három hajtáslánc-változat:
- egymotoros, 132 kW vagy 150 kW
- kétmotoros összkerékhajtás (4MOTION) 225 kW teljesítménnyel (ez a verzió a 0-100 km/h-ás gyorsulást 6,6 másodperc alatt tudja majd)
Az akkumulátor verziójától függően a kínai NEDC teszt alapján a hatótávolság 436 és 588 km között alakul majd. A valós használatban lényegesen kevesebbre számítunk, de még így is 300 és 400 km közé várható majd a tényleges megtehető táv egy töltéssel.
- ülőhelyek: 7 (opcionális)
- méretek: H: 4876 mm, Sz: 1848 mm, M: 1680 mm
- tengelytáv: 2965 mm
- kerékméret: 19”, 20”, 21”
- tömeg/teljes terhelhetőség: 2280 kg/2840 kg
Konfigurációs lehetőségek
- 58 kWh és 132 kW RWD
- 58 kWh és 150 kW RWD
- 77 kWh és 150 kW RWD
- 77 kWh és 225 kW AWD
„A négy különböző konfigurációban kapható ID.6 akár 588 km (Kína NEDC) hatótávolságra is képes, csúcsteljesítménye 225 kW, valamint akár hét embert is képes elektromosan, stílusosan és biztonságosan szállítani.” – nyilatkozta a gyártó.
A MEB platformból természetesen következik, hogy az akkumulátor az utastér alatt helyezkedik el, garantálva ezzel az alacsony súlypontot. A 4MOTION változat dualmotoros megoldása 305 LE teljesítményre is képes, 160 km/h-ás maximális sebesség mellett.