A Liebherr is elektromosítja a munkagépeit

0

A komoly fizikai munka világának egyre több képviselője dönt úgy, hogy megalkotja a saját portfoliója számára az egyes eszközök tisztán elektromos változatait is, amik a halk üzem mellett nem kevés pénzt is spórolnak az üzemeltetőjüknek, hiszen el sem hinnénk sokszor, hogy egy komolyabb munkagép mennyi gázolajfogyasztást (és így légszennyezést is) képes generálni egy 8 órás műszak alatt.

Mai versenyzőnk a Liebherr, akik két új, tisztán elektromos kotrógépet mutattak be a napokban. Az egyik az R976-E lánctalpas kotrógép, míg a másik az R 980 SME-E. Ez szintén egy lánctalpas munkagép, ám itt már sokkal szerte ágazóbbak a felhasználási lehetőségek, hiszen kőfejtőkbe és bányákba is ideális munkaeszköz lehet.

A munkagépek egészen pontosan a Liebherr-France divíziójának eredményei, a fejlesztések a franciaországi Colmar mellett valósultak meg és többek egy egyszerű dízeles üzemről átalakított gépeknél. A teljes hajtásláncot újra gondolták, hogy a munkagépet minél jobban adaptálhassák a feladatok elvégzéséhez, ráadásul elektromos meghajtással, mindezt házon belül sikerült megoldani.

Az R976-E lánctalpas kotrógép esetében nincsen akkupakk, a 400 kW teljesítmény kiszolgálása érdekében egy 6000 V/50 Hz-es feszültséget szállító kábel csatlakozik a munkagéphez, ami annak aljára csatlakozik. Az akkupakk elhagyása jótékony hatással van a munkagép tömegére és annak árára is, tekintve, hogy nincsen benne. Cserébe sajnos el kell viselni, hogy nem minden sarkon van lehetőség a munkagépet csatlakoztatni a villamoshálózatra. Sajnos a Liebherr nem adott meg technikai információkat sajtónyilatkozatukban a nagyobb testvér R 980 SME esetében.

Az R 976-E és az R 980 SME-E nagy fokú kényelmet és biztonságot kínál a felhasználóknak. Tágas fülkével rendelkeznek, amely automatikus és állandó légkondicionálóval, valamint fűtési rendszerrel van felszerelve, míg a külseje 270°-os kamerarendszerrel, valamint páncélozott szélvédővel és tetőablakkal rendelkezik. Az üzemeltető kabinja számos további felügyeleti funkcióval és egy nagy, 9 hüvelykes képernyővel rendelkezik.

Nem a Liebherr az első, ami ilyen technológiával operál, hiszen elég csak a Komatsu, a Mecalac,  a Caterpillar, vagy éppen a Volvo megoldásait olvasnunk!

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!