Hirdetés

A kitérő manőver teszt, ismertebb nevén a jávorszarvas teszt, arra szolgál, hogy egy autó mennyire biztonságosan tud kikerülni egy hirtelen felbukkanó akadályt. Az elnevezés Svédországból ered, ahol 1970 óta végeznek az új autókon hasonló teszteket. A jávorszarvasok, akár 800 kilósak is lehetnek és a gímszarvassal ellentétben nem szökellenek tova az úton, ha valami közeledik feléjük, hanem csak úgy ácsorognak tovább, mintha mi sem történne, ezért tényleg csak kikerülni lehet őket.

A teszt nemzetközi hírnevet 1997-ben szerzett, amikor a Mercedes-Benz A osztályú autója megbukott ezen a teszten, a gyors manővertől felborult az autó. A teszt után számos változtatást végzett a Mercedes, hogy biztonságossá tegye az A osztályos autóit (ami végül az ESP menetstabilizátor kifejlesztését vonta maga után.)”

A teszt másik nagy előnye, hogy gyakorlatilag bárki és bárhol el tudja végezni, csupán bójának alkalmas tárgyak kellenek és egy kis idő, hogy legyen lehetőség elvégezni azt. Tudja ezt a kínai Auto Home magazin is, akik maguk végezték el a típus vonatkozó tesztjét:

Hirdetés

A próba lényege, hogy kiderüljön, miként viselkedik az autó, ha egy kitérő manővert kell végeznie, nagyjából 72 km/h sebességnél.

A BMW iX3 sorozatgyártása tavaly ősszel indult meg a BMW Brilliance Automotive senjangi üzemének gyártósoráról. Kínában, a közös vállalkozásként működtetett BMW Brilliance Automotive (BBA) senjangi gyártósorán 2020. szeptember 29-én elkészült a tisztán elektromos meghajtású BMW iX3 első sorozatgyártásban kínált példánya.

Az első tisztán elektromos meghajtású Sports Activity Vehicle új elektromos rendszerének energiafelvétele és energialeadása 30 százalékkal haladja meg a BMW Group jelenleg elérhető, tisztán elektromos meghajtású modelljeiben használt megoldást. Az elektromos motor hatásfoka elérheti a 93%-ot, míg a hagyományos belsőégésű motorok hatásfok maximuma 40% alatt marad. A hajtáslánc-technológia maximális teljesítménye 210 kW / 286 lóerő, 400 Nm csúcs forgatónyomatékát pedig a legtöbb mai elektromos motorral ellentétben még a legmagasabb fordulatszám-tartományban is képes leadni.

A BMW X3 hagyományos kiviteleihez képest lényegesen gazdagabb alapfelszereltséget kínáló BMW iX3 természetesen már itthon is konfigurálható, 23 157 000 Forintos áron.

Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!